פירוק לעמותה בגלל פעילות תמיכה בטרור

ביהמ"ש המחוזי בירושלים החליט על פירוק עמותת לג'נת זקאת אלקודס אלמרכזייה (ע"ר) משום שסייעה למשפחות פעילי חמאס והביע תמיכה בארגון הטרור
רונן לוי |
הפגנת מחאה בחמאס, בחודש שעבר. צילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי החליט על פירוק עמותת לג'נת זקאת אלקודס אלמרכזייה (ע"ר) בשל ביצוע פעילות תמיכה בטרור.

רשמת העמותות הגישה, באמצעות יחידת אכיפה ובקרה ברשות התאגידים שבמשרד המשפטים, בקשה למתן צו פירוק לעמותת לג'נת זקאת אלקודס אלמרכזייה (ע"ר), לבית המשפט המחוזי בירושלים, בשל ביצוע פעילות תמיכה בטרור.

חלוקת כספים לפעילי טרור

בקשת הפירוק של עמותת "לג'נת זקאת אלקודס אלמרכזייה (ע"ר), שהוגשה בחודש אוקטובר השנה, התקבלה היום על ידי בית משפט המחוזי בירושלים, שהחליט על פירוק העמותה. זאת בהמשך לכתב אישום שהוגש נגד העמותה ומייסדיה, ממנו עלה, כי העמותה הוקמה על ידי פעילי חמאס שונים וחילקה חלק ניכר מכספיה למשפחות נזקקות, ובהם משפחות פעילי חמאס ומשפחות שהידים. עוד הואשמה העמותה כי העבירה כספים ליתומים שאינם מזוהים עם החמאס, בכדי להגביר את התמיכה ואת אהדת הציבור בארגון, להטמיע את רעיונותיו ולגייס לשורותיו פעילים נוספים וכן לשם קידום מטרות החמאס, במאבק במדינת ישראל ובפגיעה בריבונותה. בתוך כך, בוצעו ברכוש העמותה פעולות למטרות טרור בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

כאמור, כעת נעתר בית המשפט המחוזי בירושלים לבקשת רשמת העמותות והורה על פירוק העמותה.

רשות התאגידים פועלת באמצעות כלי הפיקוח והאכיפה העומדים על פי הדין לרשמת העמותות במלוא העוצמה, למיגור פעילותן של עמותות הפועלות למימון טרור ולפגיעה בחוסנה של מדינת ישראל. רשות התאגידים תמשיך ותפעל על מנת לשמור ואף להגביר את אמון הציבור בעמותות ולחזקן, ותפקח כי נכסי העמותה ישמשו למטרות חוקיות לטובת קידום האינטרס הציבורי ושמירה על כספי ציבור ולשמירת חוסן החברה האזרחית בישראל.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות