פטור מאגרת רישום ירושה בפנקסי מקרקעין

שר המשפטים אישר לפרסם להערות הציבור תיקון תקנון המקרקעין שנועד לפטור מאגרת רישום ירושה את משפחות נרצחי פעולות האיבה במלחמת חרבות ברזל
גילי סיוון-כהן |
כוחות צה"ל בחורבות בארי. צילום: פלאש 90

שר המשפטים, יריב לוין, אישר לפרסם להערות הציבור תיקון תקנות המקרקעין (אגרות), אשר נועד לפטור מאגרת רישום ירושה את משפחות נרצחי פעולות האיבה בימי מלחמת חרבות ברזל ולייצר עבורם מסלול מהיר בהליך רישום הירושה בפנקסי המקרקעין.

התיקון גובש על ידי מחלקת ייעוץ וחקיקה (משפט אזרחי) במשרד המשפטים בראשותה של עו"ד כרמית יוליס, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה (משפט אזרחי), בשיתוף הנהלת משרד המשפטים, הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין והייעוץ המשפטי של משרד המשפטים.

בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית שנפתחה ב-7 באוקטובר 2023, ומלחמת חרבות ברזל שהחלה בעקבותיה, הוגשו בתקופת זמן קצרה, מספר רב של בקשות לרישום ירושה בהיקף שלא נראה במחוזותינו מזה עשרות בשנים. כיום, קיים מסלול מהיר לרישום ירושה, כאשר מוגשת לרשם לענייני ירושה בקשה לצו ירושה או לצו קיום צוואה. המסלול המהיר מאפשר לבקש מהרשם לענייני ירושה להעביר את הצו שניתן ישירות לרשות רישום והסדר זכויות במקרקעין ובכך נחסכת פעולה נוספת של היורשים על מנת לרשום את זכויותיהם כדבעי בפנקסי המקרקעין.

היקפי רישום בהיקף שלא ידענו

על-פי תקנות הירושה (אגרות הרשם לענייני ירושה), התשנ"ח-1998, פעולת רישום הירושה אצל הרשם לענייני ירושה פטורה מתשלום אגרה, ככל שמדובר ביורשיו של מי שנפגע עקב פעולות מלחמה או שהוא נפגע פגיעת איבה; ואולם, על-פי תקנות המקרקעין (אגרות) לא קיים פטור מאגרה בעת רישום ירושה במקרה זה.

במסגרת המאמצים שמקדם משרד המשפטים להקל ככל הניתן על משפחות נפגעי פעולות האיבה שנרצחו בפעולות האיבה החל מיום 7 באוקטובר 2023, מבוקש לפטור משפחות אלה גם מאגרת רישום הירושה בפנקסי המקרקעין.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות