העובד הערבי נעצר בחשד להסתה – מצלמות האבטחה הוכיחו חפותו

צעירה מירושלים התלוננה שעובד הבריסטה בבית קפה שיבח את אירועי הרצח של חמאס ב-7 באוקטובר, לאחר שמעצרו הוארך פעמיים, התגלתה האמת והוא שוחרר
גילי סיוון-כהן |
הריסות כפר עזה מאירועי ה-7 באוקטובר. צילום: פלאש 90

צעירה מירושלים, התלוננה במשטרה שבריסטה בבית קפה, שוחח עימה בעת הכנת הקפה ושיבח את הטבח שאירע ב-7 לאוקטובר בקיבוצי הדרום. פעמיים הוארך מעצרו, למרות שהכחיש כי דיבר עימה. רק לאחר שבעל בית הקפה הביא את הסרטונים שהוכיחו כי הוא אפילו לא דיבר עימה בית המשפט שיחרר אותו.

מדובר על אירוע שבה התקבל דיווח למוקד 100, בה נאמר כי המשיב אשר עובד בבבית קפה, הכין קפה לאחת הלקוחות ובזמן שהיא עמדה לידו אמר לה: "זה לא היה טבח, זה הגיע לכם, זה היה מסיבה", ובנוסף היט טענה שאמר: "עוד חצי שנה אתם לא תהיו פה". המשטרה אשר הגיעה למקום עצרה את החשוד וזה בחקירתו הכחיש את המיוחס לו וטען כי לא אמר דבר ואילו המתלוננת ציינה שהיא לא התבלבלה בעובד, היא מסרה שהיא זיהתה את אותו אדם וזו לא פעם ראשונה שהיא קונה שם וקונה אצלו.

"הוא לא אמר מילה"

הסנגור ציין בבית המשפט כי מרשו טען בתוקף שלא היו דברים, או לא ביצע עבירה כפי שמיוחס לו, גם המעסיק שלו ציין כי הוא לא דיבר עימה ומדובר באדם ללא עבר פלילי, שעובד בבית הקפה שנים ומה שלא מובן כיצד אותה מתלוננת זיהתה אותו כאשר יש עוד עובדים בסניף.

למרות זאת מעצרו של העובד הערבי הוארך פעמיים בחמישה ימים, במהלכם הצליחו להשיג מבית הקפה את הסרטון שמוכיח כי אותה צעירה לא שוחחה כלל וכלל עם אותו עובד והמשטרה הסכימה לשחררו בתנאים כאשר המעסיק שלו אמר בבית המשפט: "התחננתי, ביקשתי שיבואו לקחת את סרטונים. ניתן לראות בצורה פשוטה שאותן בחורות שהגישו את התלונה, ניזונות מדבריו של אדם אחר, אבל לה הוא לא אמר מילה. אני הייתי לידו. תסתכל בסרטון שאמריקאי מספר להם. הוא לא מדבר מילה הבן-אדם. הייתי נוכח במקום כל יום. אם הוא היה אומר דבר כזה הוא לא היה עובד אצלי מעולם". כאמור, בסופו של דבר, בית המשפט קיבל את הבקשה ושחרר את הבריסטה החשוד בתנאים.


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות