שר הבינוי והשיכון פרסם תזכיר חקיקה לתיקון חוק זכויות הדייר בדיור הציבורי

לפי תזכיר זה ניתן יהיה להקל בתנאי הזכאות של דייר ממשיך, למי שהוא בן משפחה של חטוף או בן משפחה של מי שנרצח בטבח הנורא שאירע ב-7 באוקטובר
דנה לווינסקי |
כוחות צה"ל בחורבות בארי. צילום: פלאש 90

במטרה להקל במעט את סבלם של משפחות החטופים והנרצחים בטבח הנורא, שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף פרסם היום תזכיר חקיקה לחוק הדיור הציבורי. על פי התזכיר מוצע לאפשר למשרד הבינוי והשיכון לאשר הקניית זכות לדירה ציבורית לקרובי משפחה של דייר דיור ציבורי שנפטר או עבר להתגורר במוסד סיעודי, במידה והינו קרוב משפחה מדרגה ראשונה של מי שנחטף או נרצח במהלך מתקפת הטרור שהתרחשה ביום 7 באוקטובר 2023. על קרוב המשפחה להיות חסר דירה, ובקשתו תיבחן על פי הכללים שיקבעו בשים לב למצבו הסוציאלי, הכלכלי והרפואי, ובכפוף לכך שגר עימו ערב פטירתו.

בנוסף, על פי התזכיר קרוב המשפחה יוכל להגיש בקשה לזכאות כאמור עד ליום 6 באוקטובר 2024, בשלב הבא ההצעה תובא לאישור הממשלה.

"נעשה ככל הניתן לסייע"

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "משרד הבינוי והשיכון עושה כל שביכולתו לסייע ככל הניתן לדיירי הדיור הציבורי בתקופה זו, פרסום תזכיר החוק הינו הצעד ראשון מיני רבים בכדי להעניק למשפחות מעט וודאות. דיירי הדיור הציבורי נמצאים כל הזמן מול עיננו. ותזכיר זה מצטרף לתוכנית ביטול תשלום שכ"ד לדיירי הדיור הציבורי שפונו מביתם ומשפחות חטופים, הנחיתי את גורמי המקצוע לייצר סל כלים שלם עבור זכאי הדיור הציבורי, בכדי לשמור על חוזקם וחוסנם, מוטלת עלינו החובה לפעול ככל הנדרש כדי להקל עליהם".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: ״התזכיר לחוק הדיור הציבורי שפורסם היום, מיישר מבט למציאות הנוכחית של המשפחות הזכאיות לדיור ציבורי שעוברות את הנורא מכל, ומטרתו להקל עליהם ולו במעט. המשרד בוחן ומקדם כל העת פתרונות במטרה להקל על אוכלוסייה זאת בימים אלו, ובקרוב נפרסם צעדים נוספים בנושא".


עו"ד שי פרטוש – עו"ד, נוטריון, מגשר, בורר מוביל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות