"אקדחי הברזל": עלייה של 1,800% בהגשת בקשות לרישיון נשק פרטי

על רקע ההקלות בקבלת הרישיון מציג המשרד לביטחון לאומי זינוק אדיר במספר הבקשות שהוגשו לקבלת רישיון נשק – בתוך חודש יותר מ-235 אלף בקשות
אייל חן |
מתחמשים בגבול הצפון. צילום: פלאש 90

מלחמת "חרבות הברזל" נפתחה לפני קצת יותר מחודש, ובתוך זמן קצר הודיע השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, על הקלות נרחבות בתנאים לקבלת רישיון נשק פרטי. לפי הנתונים שמפרסם משרדו, ההקלות הובילו לזינוק אדיר של כ-1,800% בהגשת בקשות לרישיון נשק פרטי.

לפי המשרד לביטחון לאומי, יותר מ-235 אלף בקשות הוגשו בתקופה של קצת יותר מחודש – כמות זהה לכמות המוגשת ב-20 שנות פעילות שגרתית.

על פי הנתונים, כ-1,700 בקשות לקבלת רישיון נשק מוגשות בכל יום, ומדובר בעלייה של אלפי אחוזים לעומת שנים קודמות. הזינוק נובע מההקלות המשמעותיות בתבחינים המאפשרים לקבל רישיון לנשק, כך שמאות אלפי אזרחים נכנסו למעגל הזכאות לרישיון.

יותר מ-18 אלף אזרחים רכשו אקדח

בשל הביקוש הרב, במשרד הגדילו באופן משמעותי את היקף הפעילות ואת כמות העובדים המטפלים במתן רישיונות לאזרחים, ואף גייסו למשימה עובדים ממשרדי ממשלה נוספים.

עוד על פי הנתונים שמפרסם המשרד לביטחון לאומי, מאז פרצה המלחמה, הונפקו 31,048 אישורים מותנים לנשק לאזרחים שעמדו בתבחינים החדשים. ביותר מ-18 אלף אזרחים מימשו את האישור שקיבלו, עברו את התהליך המלא – ורכשו אקדח.

לשם השוואה, בחודש נובמבר אשתקד, הנפיק האגף לרישוי נשק כ-94 אישורים מותנים, ובמהלך נובמבר 2021 הונפקו כ-42 אישורים ביום. בימים אלו מפיק האגף כ-1,700 אישורים בחודש.


עו"ד אברהם ג'אן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות