חשד: התחזו לנזקקים ועקצו אזרחים טובי לב

המשטרה הודיעה על כוונתה להעמיד לדין בני זוג מהצפון החשודים כי הונו אזרחים טובי לב שביקשו לסייע להם בצל המלחמה, וקיבלו מהם כספים במרמה
גילי סיוון-כהן |
מתנדבים ב"חרבות ברזל" (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: פלאש 90

רוח הנתינה וההתנדבות ממלאת את הארץ, אך יש מי שבוחרים לנצל את טוב ליבם של האזרחים: המשטרה הודיעה על כוונתה להעמיד לדין בני זוג מהצפון החשודים כי ניצלו אזרחים מתנדבים בימי המלחמה על מנת לעקוץ אותם ולקבל מהם כספים.

בתום חקירה שנוהלה במרחב אשר הוגשה הצהרת תובע כנגד שני תושבי הצפון בגין מעשה הונאה בו ניצלו את "טוב הלב והתמימות של התושבים בצל המלחמה ובמירמה עקצו אזרחים בכסף".

בחודש האחרון הוגשו מספר רב של תלונות ואף רץ שיח ברשתות החברתיות אודות זוג מהצפון (37,42) שעוקצים אזרחים תמימים באזור הקריות, תוך ניצול מצב המלחמה בארץ וטוב הלב של האנשים לסייע.

השאירו מספר טלפון ונעלמו

הזוג התחזה "לנזקקים" וביקשו כספים בסכומים שונים מעשרות ועד מאות שקלים בטענות שונות כגון; האוטו שלהם ננעל וצריכים כסף להגיע לילדים שלהם בישובים בצפון, שצריכים כסף לפורץ מנעולים, פונו מביתם בשלומי בשל המלחמה, במקרה אחר נטלו מקטין את דמי כיסו, במקרה אחר אף נטלו מקשיש את כרטיס האשראי שלו, ואף במקרה אחד עשו שימוש בבנם התינוק, כל זאת תוך הבטחה לקורבנות כי יחזירו להם את הכסף באמצעות אפליקציית ה "ביט" אולם השאירו מספר טלפון ופשוט נעלמו.

בזכות חקירה מואצת של שוטרי מחוז חוף בתחנת זבולון, הצליחו החוקרים להתחקות תוך זמן קצר אחרי זהות זוג החשודים ולעצור אותם.

לבקשת המשטרה מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת בבימ"ש השלום בקריות, ואתמול כאמור הגישה המשטרה באמצעות תביעות משטרת ישראל, שלוחת זבולון הצהרת תובע לצורך הארכת מעצרם טרם הגשת כתב אישום ובקשת מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים.


עו"ד ירון לונדון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות