תביעה נגד אינסטגרם: "גורמת לקטינים להתמכר אליה"

בתביעה ייצוגית שהוגשה בישראל, אשר מצטרפת לתביעה מקבילה שהוגשה בארה"ב, נטען כי מטא מבצעת מניפולציות על קטינים כדי שיתמכרו אליה ובכך מזיקה לבריאותם
דנה לווינסקי |
אינסטגרם, אילוסטרציה evanto

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז בישראל נגד תאגיד מטא, מפעילת הרשתות החברתיות פייסבוק, אינסטגרם ות'רדס. הבקשה לאישור התביעה מצטרפת לתביעת ענק נוספת שהוגשה לביהמ"ש בארה"ב באותו הנושא.

במרכז התביעה הטענה כי מטא משתמשת במניפולציות על קטינים במטרה שיתמכרו אליה ולמוצרים שלה. ההליך הוגש בשם כל המשתמשים הבגירים והקטינים של פייסבוק ואינסטגרם בשבע השנים האחרונות ובה דרישה לפיצוי של יותר מ-2.5 מיליון שקלים.

הפרעות אכילה וחרדה

לכתב התביעה שהוגש לבית המשפט בישראל צורפו חוות דעת של מומחים ובהם נטען כי הרשתות החברתיות של מטא מעוצבות ומתוכננות על מנת לנצל את הרגישות הפסיכולוגית של קטינים, גורמת להתמכרות של הקטינים אליה ובכך מזיקה לבריאותם הן הנפשית והן הפיסית.

לדברי התובעים, הרשתות החברתיות של מטא גורמות לנזקים שכוללים בעיות דימוי גוף, הפרעות אכילה, חרדה, דיכאון, בדידות, הפרעות שינה ועוד. "מטא", נכתב לבית המשפט, "מודעת לנזקים ששימוש יתר בפלטפורמות שלה מחולל, ומחקרים פנימיים שהן ערכו מצביעים על נזקים רבים וחמורים שנגמרות לקטינים".

עוד צוין כי מטא מודעת לנזקים אלו ולמרות זאת ממשיכה בשיווק הפלטפורמה שברשותה לקטינים, ואף מתאימה את המוצרים שלה כך שבני נוער וילדים יוכלו לבלות זמן בלתי מוגבל במוצריה.


עו"ד הילה אקרמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות