סייבר בזמן מלחמה: מדריך מקיף לשמירה על הבטיחות שלכם

בעתות מלחמה, לא ניתן להפריז בחשיבותה של אבטחת הסייבר. ככל שהסכסוכים גולשים לתחום הדיגיטלי, מתקפות הסייבר הופכות לאיום נפוץ בעל פוטנציאל לפגוע בתשתיות קריטיות, להפיץ פחד ולפגוע באזרחים. עבור יחידים ומשפחות, שמירה על מודעות ונקיטת צעדים יזומים להגנה מפני איומי סייבר בזמן מלחמה הינה חיונית. מאמר זה מספק טיפים חיוניים לניווט במרחב הדיגיטלי בתקופות מאתגרות, תוך כדי כיסוי נושאים כגון למידה מרחוק ועבודה מרחוק, התמודדות עם פייק ניוז, אבטחת בתים חכמים וצעדים נוספים להגנה על מידע אישי וזהות.
Terrorist working on his computer. Concept about international crisis, war and terrorism

בעת מלחמה, כלים מוכרים כמו זום, טימס, גוגל מיט ואחרים הופכים פופולריים יותר ויותר שכן הם מאפשרים למידה מרחוק ומאפשרים לעובדים לעבוד מהבית. עם זאת, פלטפורמות אלו יכולות גם להוות הזדמנויות עבור סייבר-פושעים לנצל, מה שעלול להוביל לקישורים זדוניים, גניבת זהות, דליפות מידע ואיומי אבטחה אחרים.

כדי לאבטח פגישות וירטואליות ולהגן על מידע רגיש, בצע את השלבים הבאים:

  • אל תפרסם קישורים לפגישות בפומבי: שיתוף קישורי פגישות בפומבי עלול לאפשר למשתמשים לא מורשים להצטרף, מה שמגביר את הסיכון לדליפה או גניבה של מידע רגיש. במקום זאת, שתף קישורי פגישות באופן פרטי באמצעות ערוצים מאובטחים כגון דוא"ל או העברת הודעות מיידיות.

  • הגדר אישור משתמש: כדי להבטיח שרק משתתפים מורשים יוכלו להצטרף לפגישות שלך, הגדר את הגדרות הפלטפורמה שלך כך שיידרש אישור עבור משתמשים חדשים שמנסים להצטרף.

  • היכרות עם ניהול משתתפים: למד כיצד להסיר או להוציא משתתפים שאינם אמורים להיות חלק מהפגישה. זה יעזור לך לשמור על שליטה על הסביבה הווירטואלית ולמנוע גישה לא מורשית לפגישות שלך. – הקפידו על הצפנה מקצה לקצה: כדי להגן על פרטיות השיחות שלכם, הקפידו שהפלטפורמה שלכם תומכת בהצפנה מקצה לקצה. זה ימנע מצדדים שלישיים ליירט ולגשת לתוכן הפגישות שלכם.

להילחם בפייק ניוז

פייק ניוז, שכוללות מידע כוזב או מטעה, עלולות להיות מסוכנות במיוחד בזמן מלחמה, שכן הן עלולות להוביל להפצת מידע שגוי ולהסתה, מה שעלול לגרום לכעס, לפחד ולמעשי אלימות. כדי להגן על עצמכם מפני ההשלכות של פייק ניוז, בצעו את העצות הבאות:

  • ודאו מידע סנסציוני או מעניין: אם אתם מקבלים הודעה שמכילה מידע שנראה סנסציוני או מעניין, בדקו אם הוא פורסם גם על ידי כלי תקשורת בעלי מוניטין. אם אינכם מוצאים מקור אמין למידע, סביר להניח שמדובר בשמועה או במידע כוזב.

  • התייחסו לחשדנות להודעות שהועברו הלאה: אנשים רבים מעבירים הודעות הלאה מבלי לאמת את תוכנן. כדי לעזור למשתמשים לזהות הודעות כאלה, פלטפורמות כמו WhatsApp מסמנות אותן בתגית "הועבר הלאה" או "הועבר הלאה פעמים רבות". נקטו משנה זהירות כשאתם מתמודדים עם הודעות שנושאות תגיות אלה.

  • שימו לב לניסוח: אם אתם מקבלים הודעה שכתובה בשפה לא ברורה או שגויה, סביר להניח שהיא הגיעה ממקור לא אמין. גופים רשמיים כגון הממשלה או הצבא לא יפיצו הודעות מנוסחות בצורה גרועה, והם גם לא יבקשו מכם להעביר את ההודעה בדחיפות לחברים ובני משפחה.

  • אל תעבירו הלאה מידע לא מאומת: אם אינכם בטוחים באמינות המידע שקיבלתם, פשוט אל תעבירו אותו הלאה. הפצת מידע לא מאומת עלולה לתרום להתפשטות של פייק ניוז ולהחמיר את השפעותיה המזיקות.

הגנה על הבית החכם שלכם דו"חות אחרונים הדגישו מקרים שבהם בתים חכמים נפרצו, ומכשירים כגון תריסים ואורות הופעלו על ידי גורמים לא מורשים. חשוב להבין שבתי חכם עלולים להיות מותקפים גם במתקפות סייבר בזמן מלחמה, במטרה לזרוע פחד ומהומה. כדי להגן על הבית החכם שלך, שקול את הצעדים הבאים:

  • חזק את סיסמאות ה-Wi-Fi והנתב: עבוד עם ספק שירותי האינטרנט (ISP) שלך כדי לחזק את סיסמאות ה-Wi-Fi והנתב שלך, ותמיד החלף סיסמאות ברירת מחדל שסופקו על ידי ספקי הציוד באלטרנטיבות חזקות וייחודיות.

  • שמור על כל התוכנה מעודכנת: יצרני מערכות ומכשירים לבתים חכמים משחררים באופן קבוע עדכוני תוכנה כדי לתקן באגים ולסגור פרצות אבטחה. שמירה על כך שהמכשירים שלך יריצו את גרסאות התוכנה העדכניות ביותר תעזור להגן עליהם מפני איומים פוטנציאליים.

  • הפעל אימות רב-גורמי: עבור שירותים שמתממשקים עם Google או Microsoft, הפעל אימות רב-גורמי כדי לחזק את האבטחה שלך. זה מוסיף שכבת הגנה נוספת, מה שמקשה על משתמשים לא מורשים לקבל גישה לחשבונות שלך.

  • נתק מכשירים חשודים: אם אתה חושד שהמכשירים החכמים שלך נפרצו על ידי גורם לא מורשה, נתק את בקר השליטה מהאינטרנט על ידי כיבוי המכשיר או התאמת ההגדרות שלו. פנה לספק שירותי האינטרנט שלך לקבלת סיוע נוסף, ואם יש צורך, כדי לחזק את הגדרות האבטחה שלך.

  • דווח על תקריות למינהל הסייבר: בתקופות רגישות כגון מלחמה, חשוב לדווח על תקריות לרשויות המתאימות. במקרה של מתקפת סייבר, פנה למינהל הסייבר בטלפון 119.

אמצעים נוספים להגנה על מידע וזהות

כדי להגן עוד יותר על המידע האישי והזהות שלך בזמן מלחמה, שקול ליישם את האמצעים הבאים:
– הישארו מעודכנים לגבי איומי סייבר פוטנציאליים: המערך הלאומי להגנת הסייבר וכלי התקשורת יספקו עדכונים על סכנות אפשריות במרחב הסייבר. שמירה על מודעות והיכרות עם איומים אלה יסייעו לכם להימנע מלהיות קורבן למתקפות או לניסיונות הונאה.

  • השתמשו בסיסמאות חזקות ובאימות דו-גורמי: הגנו על החשבונות שלכם מפני ניסיונות פריצה על ידי שימוש בסיסמאות חזקות שקשה לתוקפים לנחש, והפעילו אימות דו-גורמי כדי ליצור מחסום נוסף בפני גישה לא מורשית.

  • שמרו על מערכות הפעלה ותוכנות מעודכנות: עדכון קבוע של מערכות ההפעלה והתוכנה במכשירים שלכם יסייע להגן עליהם מפני פרצות אבטחה. כאשר יצרנים מגלים פגיעות במוצר, הם מנפיקים עדכוני אבטחה שנועדו לתקן את הבעיה. אי עדכון התוכנה עלול להשאיר את המכשירים שלכם חשופים לאיומים פוטנציאליים.

  • אל תלחצו על קישורים חשודים: גלו משנה זהירות בעת הטיפול בקישורים לא מוכרים, שכן הם עלולים להוביל לדפי דיוג שנועדו לגנוב את המידע האישי שלכם או לעודד אתכם להוריד תוכנות זדוניות למכשיר שלכם.

  • השתמשו בתוכנת הגנה מספק אמין: תוכנת אנטי-וירוס יכולה לסייע בזיהוי וחסימת גישה לתוכנות זדוניות, דפי אינטרנט זדוניים ואיומים פוטנציאליים אחרים. בחרו בספק בעל מוניטין כדי להבטיח את ההגנה הטובה ביותר עבור המכשירים שלכם.

  • הורידו אפליקציות רק מחנויות רשמיות: כדי להימנע מהורדת אפליקציות זדוניות המתחזות לשירותים לגיטימיים, הקפידו להוריד יישומים רק מחנויות רשמיות כמו גוגל פליי או אפל אפ סטור. בדקו את דירוג האפליקציה ואת פרטי המפתח כדי לאשר את אמינותה.

בזמן מלחמה, שמירה על ערנות ונקיטת פעולה יזומה לנוכח איומי סייבר הינה חשובה מתמיד. על ידי ביצוע ההנחיות המפורטות במאמר זה, יכולים יחידים למלא תפקיד פעיל בשמירה על הסייבר-ביטחון הכולל ולתרום לסביבה דיגיטלית בטוחה יותר. בעת שאנו עוברים תקופות מאתגרות אלה, חיוני להעניק עדיפות לבטיחות דיגיטלית ולעודד גישה יזומה להגנה על עצמנו ועל משפחותינו מפני הסכנות הפוטנציאליות של לוחמת סייבר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות