ניפץ שמשות אוטובוס – נידון ל-28 חודשי מאסר

ביהמ"ש המחוזי בי-ם גזר את העונש על ראמי קדסיה, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בתקיפה ובאיומים על שני צעירים שקראו לאחיו. השופט: "פוטנציאל לנזק גבוה"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר על ראמי קדסיה, שהורשע בתקיפה ואיומים על שני מתלוננים שהגיעו למתחם מגוריו ויידוי אבנים לעבר אוטובוסים במקום לפני כשנה, 28 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס ופיצוי כספי.

על פי כתב האישום המתוקן, הנאשם קפץ לעברם של המתלוננים שהגיעו למתחם מגוריו והחלו לקרוא לאחיו. הנאשם קפץ לעברם, הרים בידיו שברים של כיור שהיו בסמוך אליו, דחף אותם תוך שהוא צועק ומאיים עליהם והכה את שניהם. בשלב מסוים חלפו במקום שני אוטובוסים והנאשם יידה לעברם אבנים, כתוצאה מכך שמשות האוטובוסים נופצו ואחד האוטובוסים סטה מהמסלול ועלה על המדרכה.

כתוצאה ממעשיו של הנאשם, כך לפי הכרעת הדין, סבל אחד מהמתלוננים מחבלות בגופו, האוטובוסים ניזוקו ואחד המתלוננים נזקק לטיפול רפואי בעקבות רסיסי זכוכית שנכנסו לו לעין. במהלך חקירת הנאשם הוכנס אחד המתלוננים לעימות במסגרתו איים עליו הנאשם בנוכחות חוקר, בין היתר, "אתה פעם הבאה תבוא, תצא על הידיים, אולי המשטרה תציל אותך, אולי אני אפתח אותך. היום נשבר לך היד? איך קוראים לך?".

פוטנציאל הנזק

הנאשם הורשע, על פי הודאתו, בגין ביצוע עבירות של איומים, תקיפה הגורמת חבלה ממשית, יידוי או ירי לעבר כלי תחבורה וחבלה במזיד ברכב. בשלב הטיעונים לעונש ביקשה פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), לגזור על הנאשם עונש מאסר משמעותי שישקף את חומרת מעשיו. לטענת הפרקליטות מדובר באירוע מתגלגל שהחל באיומים והסלים בחלוף הזמן וכי פוטנציאל הנזק היה גדול אף יותר, שכן התוצאות היו בקלות עלולות להיות חמורות יותר.

בית המשפט גזר על הנאשם עונש מאסר של 28 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס ופיצוי כספי וקבע כי "קשה להפריז בפוטנציאל הנזק העלול להתרחש כתוצאה ממעשים אלו, משליך הלוא אינו יודע מה תהיינה תוצאות מעשיו, האם האבן תפגע בפח הרכב ואך תטיל אימה על המשתמשים בו, או שמא תנפץ את שמשתו, או אף תחדור אל תוך הרכב ותפגע ביושבים בו. סכנה זו ושכיחות התופעה של יידוי אבנים לעבר כלי רכב, מחייבים ענישה מחמירה".


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות