תושב בית חנון נאשם כי חבר לחמאס וניסה להגיע לישראל

כתב האישום הוגש לביהמ"ש המחוזי בב"ש, ולפיו מחמד מצרי, 26, הצטרף לארגון הטרור, השתתף באימוניו הצבאיים ולאחר מכן ניסה לחדור את גדר הגבול ביחד עם אחרים
אייל חן |
הביעה תמיכה בארגון הטרור. חמאס, ארכיון.

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד מחמד מצרי, 26 מבית חנון שברצועת עזה. זאת לאחר שנטל חלק בפעילות ארגון הטרור חמאס. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

מכתב האישום עולה כי במהלך שנת 2017, הסכים מצרי להצעת פעיל נוח'בה (יחידת העילית של הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס), להצטרף לקבוצה ללימודי דת במסגרת הארגון. לאחר מכן, פעיל הנוח'בה פנה בשנית למצרי והציע לו להצטרף לקורס אימון צבאי מטעם עז א-דין אל-קסאם, (פלג של ארגון החמאס המהווים זרוע צבאית שלו). גם לפניה זו השיב מצרי בחיוב והחל להשתתף באימונים צבאיים עם פעילים נוספים. לאחר מכן, הועברו מצרי ושאר הפעילים למוצב עסקלאן, שם קיבלו מדים צבאיים, נשק, תחמושת ורימונים. במוצב עסקלאן בוצעו אימונים נוספים אשר כללו לחימה בשטח בנוי, מארבים ותקיפות וכן אימונים בכלי נשק שונים.

ניסיון הסתננות לישראל

בתחילת שנת 2018 מונה מצרי לחייל במחלקה הרגלית באחת מפלוגות עז א-דין אל-קסאם. יתרה מכך, במהלך שנת 2021, מפקד גדודי עז א-דין אל-קסאם הציע למצרי להשתתף בקורס אשר בסיומו יועבר לפלג הנוח'בה של חמאס. גם הפעם השיב מצרי בחיוב ונשלח למוצב עסקלאן, שם עבר יחד עם פעילים נוספים אימונים צבאיים מתקדמים. לאחר סיום האימונים מונה מצרי לפעיל נוח'בה בבית חאנון, ועד לשנת 2022 השתתף באימונים צבאיים אחת לחודש במועדים שונים. כמו כן, השתתף הנאשם אחת לחודש במועדים שונים בפעילות בגבול ישראל-רצועת עזה, שמטרתה הייתה להגן על גדר הגבול מפני כוחות צה"ל, ומפני משתפי פעולה, מסתננים ועוד.

בשלהי חודש אוגוסט הגיע הנאשם מחמד מצרי לאזור גדר הגבול בין ישראל לרצועת עזה, לאחר ששוחרר ממעצר ע״י חמאס. מיד עם חצייתו נעצר ע״י כוח צה״ל והועבר לחקירה בשירות הביטחון הכללי. למצרי יוחסו עבירות של חברות ופעילות בארגון טרור, אימונים או הדרכה למטרות טרור, פעולה בנשק למטרות טרור והסתננות.


עו"ד אברהם ג'אן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות