יעקב שמואל נאשם ברציחתו של שימי דדון

יעקב שמואל, 28 מאור יהודה, נאשם כי רצח את דדון בקניון הזהב בראשל"צ באוגוסט 2021. שותפיו לאירוע הואשמו זה מכבר במעורבותם ברצח
רונן לוי |
פס הפרדה משטרתי בזירת רצח
ארכיון

לבית משפט המחוזי בתל אביב, הוגש כתב אישום נגד יעקב שמואל, תושב אור יהודה בן 28, בגין רצח שימי דדון בקניון הזהב בראשון לציון, אחרי שהוא גורש מדובאי שלשום.

כתב אישום זה מצטרף לזה שכבר הוגש נגד רונן ירמיהו, בן 23 מדימונה, רן יחזקאל, בן 24 מאור יהודה, גל שושני, בן 48 מבית דגן ודור יוסף בן 27 מרמת גן.

מכתב האישום עולה כי יעקב, יחד עם רונן ירמיהו, רן יחזקאל, דור יוסף ודניאל ארובנייב, השתייכו לחבורה עבריינית שבראשה עמדו האחים דין ושון קסנטיני.

לחבורה סכסוך רב שנים עם האחים נועם כחלון ואבי כחלון, העומדים בראש חבורה עבריינית אליה השתייכו, בין היתר, משה דמתי, נאור אסרף ושמעון דדון ז"ל, המנוח. לגל שושני היכרות עם האחים כחלון על רקע חובות כספיים של גל לאחים כחלון.

תיעוד ממצלמות האבטחה בזירת הרצח

בני החבורה רונן, רן, דור, ויעקב, קשרו קשר לגרום בכוונה למותם של האחים כחלון.

בשלב מסוים, החליט דור לצרף לקשר את גל, במטרה שיצור קשר עם נועם כחלון או אחר מחבורתו ויתאם מפגש להסדרת חובו. גל ידווח על מיקום המפגש ומועדו המדויקים בכדי להוציא לפועל את התוכנית.

"לאן לבוא חיים שלי?"

ב-18 באוגוסט 2021 נפגשו הנאשם ובני החבורה בבית קפה בתל אביב, בכדי לתאם את תכנית הרצח.

בנוכחותם של דור והנאשם, שלח גל לנועם כחלון הודעה קולית – "נועם אח שלי היקר והאהוב, כפרה עליך, הנה הנהג בא לאסוף אותי, סיימתי אחי, לאן לבוא חיים שלי? צריך אותך בארבע עיניים אחי, כאילו מה זה בארבע עיניים, אין לי בעיה שאחיך, כן, צריך להחליף איתך מילה כפרה". לאחר שתיאם גל עם כחלון את המפגש, הודיעו דור והנאשם לרונן ורן את הפרטים. השניים הצטיידו באקדח חצי אוטומטי מסוג "גלוק", אותו הסתירו מבעוד מועד.

קניון הזהב בראשון לציון. צילום: ויקיפדיה

בשעה 16:01 יצאו האחים כחלון, דמתי, אסרף והמנוח דדון ז"ל מהמשרד של האחים כחלון, בכדי להיפגש עם גל במקום המפגש. גל שהגיע למקום המפגש צעד לעברם ושוחח עם האחים כחלון במטרה לעכבם. בשעה 16:15 הגיעו רונן ורן למקום. לאחר שהנוכחים הבחינו בהם והחלו להתפזר, רונן ורן ביצעו פניית פרסה תוך שרונן שלף את האקדח. נועם כחלון ודמתי זינקו על קטנוע ונועם החל לנסוע בו תוך שדמתי אוחז בו. רונן החל לירות לעברם, בעודו מסכן עוברי אורח. במקביל לאמור, החל המנוח דדון ז"ל להימלט רגלית לרחוב סמוך. רונן זינק מהקטנוע והחל לרדוף אחריו, תוך שהוא יורה לעברו, עד שנפל ארצה וגם לאחר מכן, כדי לוודא את מותו. בשלב זה הגיע רן הגיע עם הקטנוע לאסוף את רונן. רונן זינק על הקטנוע והשניים נמלטו מהמקום. מותו של המנוח נקבע במקום.

רונן ורן נמלטו מהמקום באמצעות הקטנוע, השליכו את האקדח לתעלה בצדי הכביש ובהגיעם לנווה מונוסון הותירו שם את הקטנוע ואת כלל הציוד שלהם. לאחר הרצח, הגיע הנאשם מספר פעמים לנווה מונוסון באמצעות רכב, בכדי להשמיד את הציוד ששימש את רונן ורן ברצח.


עו"ד ירון לונדון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות