ראש ארגון הפשע נאשם בסחיטת בכירים בשב"ס: "אזיין אתכם בחוץ"

עודה קוטייר מרצה בימים אלו עונש מאסר בבית סוהר בדרום הארץ, כשהרקע לסחיטה, ע"פ האישום, בקשתו לצאת לביקור משפחתי לרגל הולדת בתו
רונן לוי |
צילום: משה שי, פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד ראש ארגון הפשע עודה (קוטייר) כטייר, 40 מג'לג'וליה, בגין סחיטה באיומים של בכירים בשב"ס.

על פי כתב האישום שהוגש עולה כי כטייר מרצה את עונשו בבית סוהר בדרום, לפני כחודש פנה כטייר לשלטונות שב"ס, בבקשה לאשר לו ביקור משפחתי לרגל הולדת בתו.

בסמוך לכך הודיע לו סגן מפקד הכלא כי בקשתו לביקור ככל הנראה תידחה, וכי הוא זכאי לביקור על פי מתווה מצומצם יותר.

באותו היום, בשעות הערב, ביקש כטייר לשוחח עם סגן מפקד הכלא במהלך השיחה, ציין כטייר כי הוא חשב על זה, והוא מבקש לקבל את הביקור במתכונתו המקורית, וכן כי הוא מבקש לעבור לכלא במחוז אחר.

יומיים לאחר השיחה בשעות הערב ביקש כטייר לברר מה סטטוס בקשתו, במהלך השיחה איים על סגן מפקד הכלא וקמ"ן המחוז כי: "מי שאחראי לזה שמקשים עליי בקשר לבקשה זה קמ"ן המחוז ג.ג ותגיד את זה לא.א (סגן מפקד הכלא)" וכן הוסיף "אני שם את ג.ג (קמ"ן מחוז דרום) כמטרה והולך על הראש שלו", וזאת בכוונה להפחידם, וכדי להניע אותם לאשר את בקשת הביקור.

יום למחרת ביקש אחד מהקצינים בכלא לשוחח עם כטייר, אך הוא סירב ואיים עליו ועל הקמ"ן המחוזי "אתה וג.ג (קמ"ן מחוז דרום) אני מזיין אתכם, אני אתה וג.ג זה אישי, אתה וג.ג אני מזיין אתכם אישית בחוץ, תלך עם אבטחה בחוץ" כמו כן בהתאם לבקשתו הוצא כטייר מתאו למשרדו של סגן מפקד הכלא. במקביל, החלו הפרות סדר בכלא.

"יש לי כוח בחוץ"

במהלך השיחה עם סגן מפקד הכלא, התבקש כטייר לעצור את הפרות הסדר, והוא בתגובה איים בכך שאמר "זהו, אני לא עוצר עכשיו, זה עניין עקרוני, אני גם אעבור לרימונים וגם אקבל את הביקור".

בהמשך אותו היום, פנה כטייר על סגן מפקד הכלא בשנית לבדוק היכן עומדת בקשתו לעבור, כאשר נענה שאין בכוונתם להיענות לבקשתו איים כטייר כי "אני אשרוף את התא, אם יכנס סוהר אני אחתוך אותו, אני אפגע לכם ברכבים ובמתקנים, זה כדור שלג שהתגלגל ומלחמה עד הסוף".

בהמשך אותו היום, הועבר כטייר לבית סוהר אחר. במהלך שיחה שנערכה לכטייר עם סגן מפקד הכלא החדש, סיפר כטייר כי הבקשה לביקור אותה הגיש לא אושרה, וכן הביע שוב את רצונו לעבור לבית כלא במחוז המרכז. במהלך השיחה, המשיך כטייר לאיים על בכירים בכלא הקודם.

כמו כן איים כי "אם לא יעבירו אותי בסוף למרכז עוד 3 ימים אנשים יחתכו".

מספר ימים לאחר בשיחה עם מפקד הכלא אליו הועבר ציין כטייר כי: "קמ"ן … ישלם על זה, אני אתחתן איתו", והוסיף "אני אפעל במקום ובזמן שאני אבחר וזה לא חייב להיות בתוך שב"ס, יש לי מספיק כוח בחוץ, יש לי את האנשים שלי בחוץ שהם יבינו שאני שובת רעב ושנשקפת סכנה לחיים שלי הם לא ישבו בשקט"

בבקשת המעצר שהוגשה במקביל צוין כי: המבקשת ערה לכך כי המשיב אסיר, ואינו עתיד להשתחרר בזמן הקרוב. עם זאת המבקשת תטען כי המעשים המיוחסים למשיב מעידים על המסוכנות הרבה הנשקפת ממנו. מדובר במשיב אשר לא חשש לסחוט באיומים קצינים בכירים בשירות בתי בסוהר. לכך יש להוסיף כי מדובר במי שלחובתו עבר פלילי לא מבוטל. המבקשת תטען כי העובדה שהמעשים המיוחסים למשיב בוצעו לכאורה על ידי המשיב תוך כדי תקופת מאסרו בתוך כתלי הכלא יש בה כדי להכריע את הכף לחובתו".


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות