המדינה תובעת 3.3 מיליון שקל ממתכנני החניון שקרס ברמת החייל

7 שנים לאחר האסון שבו נהרגו 6 בני אדם, הגישה הפרקליטות תביעה נגד חברת דניה סיבוס בגין קריסת החניון ודרישה לפיצוי בגין הנזק שנגרם לקופת המדינה
גילי סיוון-כהן |
קריסת החניון ברמת החייל, ספטמבר 2016. צילום: פלאש 90

7 שנים לאחר קריסת החניון ברמת החייל, בו קיפחו את חייהם שישה בני אדם, המדינה הגישה תביעה בסך של כ-3.3 מיליון שקלים נגד חברת דניה סיבוס ומתכנני החניון שקרס, בגין העלויות בהן נאלצה לשאת והנזק לקופת המדינה שנגרם כתוצאה ממחדליהם על עבודתם של הכבאים ואנשי פיקוד העורף שעסקו בחילוץ והצלה.

על פי התביעה, שהגישו עורכי הדין גל בן גיאט ואריאל אררט, עולה כי בעת קריסת החניון בחודש ספטמבר 2016, היו הנתבעים חלק מבניית החניון ומתכנונו ובשל מחדליהם באסון קיפחו את חייהם 6 אנשים -23 נוספים נפצעו בדרגות שונות. לטענת הפרקליטות, התכנון הקונסטרוקטיבי הלקוי של צחר ומשרדו הוביל לקריסתו של החניון, ובגין כך גם הואשמה החברה בהליך פלילי מקביל בעבירות של גרימת מוות ברשלנות וגרימת חבלה ברשלנות.

רשלנות תכנונית

"את הביטוי הברור לחומרת הכשל ההנדסי, אשר מדגים את עומק רשלנותם של המעורבים, ניתן למצוא בעובדה שתקרת החניון קרסה תחת עומס המהווה כשליש, בלבד, מהעומס בו הייתה צריכה לעמוד על פי המכרז" צוין בתביעה, "נראה כי ביסוד התכנון הלקוי של צחר עמד רצונו לחסוך ככל הניתן בעלויות החפירה באזור מי התהום, וזאת נוכח מנגנון התשלום שנקבע במסגרת התקשרותו עם חברת דניה סיבוס… צחר לא ביצע את הבדיקות הבסיסיות ההכרחיות לשם בחינת עומסי התקרה ואפשרות של חדירת העמודים".

לעמדת המדינה, כתוצאה מרשלנותם של הנתבעים, אשר הובילה לאירוע הקשה, נדרש משרד הביטחון, באמצעות פיקוד העורך ולבקשת כב"ה, לשאת בהליך החילוץ והפינוי. במסגרת הליך הפינוי והחילוץ הפעיל פיקוד העורף מאות חיילים ואנשי מילואים, מנופים, ציוד מכני הנדסי, משאיות, גנרטורים, מערך היסעים, מערך הסעדה, מערך פינוי פסולת ועוד. עלויות המדינה בהין הליך זה מסתכמות בסך כולל של 3.3 מיליון שקלים אותם מבקשת התביעה להשיב.


עו"ד אחמד בטאח

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות