הנאשם התחתן עם ה'מוטרדת' ונולדו להם תאומות

תושב הצפון, 33, עומד כעת לדין על עבירת הטרדה שאירעה לפני מספר שנים. סנגורו פנה ליועצת המשפטית לממשלה בבקשה לעכב את ההליכים בתיק
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

לא פעם כתבי אישום מוגשים זמן רב אחרי האירועים שהתרחשו ובחלוף הזמן אותם אישום יכולים לגרום לבעיות. כך המקרה של תושב הצפון בן 33, שהתקשר מספר רב של פעמים לחברתו באותם ימים ועד שהוגש נגדו כתב אישום בגין הטרדה, הוא כבר הספיק להתחתן עימה ואף נולדו להם תאומות.

כעת הסניגור שלו מבקש מהיועמ"שית עיכוב הליכים של התיק.

על פי כתב האישום שהוגש בחודש דצמבר האחרון, קצת למעלה משנה קודם לכן, במשך מספר ימים הנאשם התקשר מספר רב של פעמים אל חברתו שעל פי כתב האישום ביקשה לסיים את מערכת היחסים בינהם.

באחרונה, התקיים דיון ההקראה בבית משפט השלום בעכו, שם אמרה הסנגורית כי האירוע שמתואר בכתב האישום הוא לא יותר מאשר משבר רגעי קצר חלק ממערכת יחסים זוגית ארוכה בין הנאשם למתלוננת. "לימים מערכת היחסים הפשירה להתאמת משפחה, היום הם נשואים, לפני חצי שנה נולדו תאומות.

אנו סבורים שניהול התיק מעבר לזה שיש לנו השגות משפטיות אנחנו סבורים שניהול ההליך יעלה על הרס משפחתי", אמרה הסנגורית.

"בזבוז זמן שיפוטי יקר"

התיק עצמו נדחה לחודש ספטמבר ומאחר ויחידת התביעות של המשטרה דחו את הבקשה לחזרה מהאישום, הוגשה פניה ליועמ"שית בבקשה לעיכוב הליכים.

בין השאר, צוין בה כי מדובר בבחור נורמטיבי, נעדר עבר פלילי, ששירת ביחידה קרבית משך כ-11 שנים והשתחרר עקב פציעה בראשו והוא מוכר כנכה צה״ל.

עוד נכתב כי האירוע עליו מדובר בכתב האישום, מהווה משבר זוגי קצר טווח ותו לא, כחלק ממערכת יחסים ארוכת שנים ובריאה בין הנאשם למתלוננת, ללא כל סממנים אלימים וקשה לראות במתואר משום פגיעה בערכים המוגנים.

במכתב הועבר חלק מעדותה של המתלוננת: ”אפילו לא אני הגעתי מיוזמתי זו אמא שלי שהגיעה ואכן אתם חקרתם אותו מאז הוא לא יוצר איתי קשר… אני רוצה שהתיק הזה ייסגר כי הבנתי שנפתח לו תיק פלילי וזו לא הייתה הכוונה שלי בכלל ולכן אני מבקשת שהתיק הזה ייסגר".

עוד התברר שמלבד פלט שיחות הטלפון שבוצעו אל המתלוננת לא בוצעו כל פעולות חקירה נלוות שהיו יכולות לשפוך אור ולסייע בבירור גרסתו שכופר בהאשמות נגדו.

"ניהול תיק זה בנסיבות העניין מהווה בזבוז זמן שיפוטי לשווא ועל כן אין לו מקום. על פניו, נראה תמוה כי תובא אם ילדיו של המבקש לדוכן העדים ותספר על ריב אוהבים שחלף מן העולם", נכתב במכתב, "המשך ניהול הליך פלילי במצב כזה חוטא לאינטרס הציבורי ויש בו כדי לזרות הרס בתא המשפחתי הטרי שנבנה על ידי המבקש והמתלוננת, אשר חזרו זה לזרועות זה ימים ספורים לאחר האירוע, מבחירה ובלב כנה ותמים".


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות