אישום חריג: שוטר אנס נשים שביקשו סיוע

מח"ש העמידה לדין את אביה סטאמקר, שוטר סיור מתחנת ב"ש, והיא מייחסת לו 3 מקרי אונס של נשים שהגיעו לבקש סיוע מהמשטרה ונפלו קורבן לתקיפה המינית
רונן לוי |
המחלקה לחקירות שוטרים, צילום: פלאש 90

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אביה סטאמקר, שוטר סיור מתחנת באר שבע, בגין עבירות אינוס כלפי שלוש נשים ושיבוש מהלכי משפט.

על פי האישום הראשון נגד אביה סטמקאר המתלוננת הראשונה התקשרה למשטרה והודיעה שבתה נעלמה. השוטר אשר הגיע לטפל באירוע במסגרת תפקידו, התקשר אליה וביקש שתחזור לביתה.

כאשר חזרה א.א לביתה, פגש אותה הנאשם בחניון הבית והשניים שוחחו.

בהמשך, נטען בכתב האישום, הוא נשאר עימה בקשר הציג עצמו כרווק, וזאת למרות שהיה נשוי, הוא נפגשו מספר פעמים פעם אחת באתר בניה בשכונת מגוריה כאשר הנאשם הגיע למקום בניידת משטרה, וכשהוא לבוש במדי משטרה.

הוא ביקש ממנה להיכנס לספסל האחורי של הניידת היא חששה אך נכנסה השוטר החל לגעת בה באיברים אינטימיים, היא אמרה לו שלא תקיים עימו יחסי מין, אך הוא לא ויתר נעמד ברכב וניסה למשוך מטה את מכנסיה וזאת אחזה בהם ואמרה שלוש פעמים 'לא'.

השוטר לא ויתר אמר לה 'הכל טוב, תירגעי הכל בסדר', נישק אותה והפשיל את בגדיה התחתונים ולרות סירובה אנס אותה.

על פי האישום השני, השוטר אנס אישה שהתלוננה נגד בן זוגה. סטמקאר שטיפל במקרה קיבל הוראה לוודא שיש אדם שיהיה עם המתלוננת שיתחייב להודיע למשטרה ככל שתהיה בעיה והוא אמר לקצין שהורה לנאשם להעביר את המתלוננת לדירת אחותה, כי הדבר אינו אפשרי. בפועל,

הוא המשיך לשהות לבדו עם המתלוננת ובמהלך הזמן הכניס את ידו מתחת לבגדיה ונגע בחזה שלה והיא החלה להתנגד ובנוסף אמרה לו 'מה אתה עושה, מה השטויות האלה מה אני חברה שלך'.

הנאשם בתגובה שאל 'למה' ואמר שאין לו חברה והוא אינו נשוי.

חרף התנגדותה הוא המשיך במעשיו בכוח ובשלב מסוים אנס אותה תוך שהיא צועקת שיעזוב אותה ומנסה לדחוף אותו ממנה.

הנאשם בתגובה לצעקותיה השיב לה שטוב לו וכיף לו ובהמשך אנס אותה שוב.

התחזות לקצין

לאחר שעזב את הדירה הוא התקשר אליה והציג עצמו בכזב כקצין משטרה ושאל אותה לגבי בן זוגה נגדו התלוננה והיא הטיחה בו 'השוטר ששלחת אלי אנס אותי'.

הנאשם ביקש ממנה פרטים אודות האונס ולקראת סוף השיחה חשדה כי הדובר בשיחה הוא הנאשם המתחזה לאחר, ושאלה אותו על כך. הנאשם התכחש לזהותו והשיב: 'לא לא לא אני קצין אני אפילו לא נמצא בבאר שבע. אנחנו יושבים למעלה יותר.'

כאשר שאלה ב.ב את הנאשם לשמו, הזדהה הנאשם בכזב בשם 'דוד'.

המקרה השלישי היה נגד צעירה הסובלת מהפרעה על רקע נפשי.

בשל מצבה, מונה עבורה אפוטרופוס ובשל מצבה חששה להישאר בדירה לבדה, סבלה מפחדים שונים ופנתה למשטרה בבקשות שונות לעזרה ואף התלוננה כי נאנסה. ה

שוטר שהגיע לדירתה עלה עימה לדירה בטענה כי עליו לבצע סריקה ביקש ממנה לשכב על המיטה ועליו לאסוף ממנה דגימת DNA לבדיקת טענתה כי נאנסה.

הצעירה הפשילה את מכנסיה ובשלב מסוים לאחר 'הבדיקה' כביכול הוא אנס אותה כשאיים עליה שאם תסרב לעשות כהוראותיו הוא לא ייקח אותה לאפוטרופוס.


עו"ד פלילי לאה בירק

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות