כתב אישום על רצח נגד גנב רכב שגרם למותו של אופנוען

לביהמ"ש המחוזי בת"א הוגש כתב אישום כנגד מוחמד לולו, 38 מרמאללה, שבמהלך מנוסתו מהמשטרה פגע ברוכב הקטנוע הרצל בוסתני בחולון וגרם למותו
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום כנגד מוחמד לולו, 38 מרמאללה, בגין רצח, זאת לאחר שבמהלך בריחתו מהמשטרה פגע ברוכב הקטנוע הרצל בוסתני ז"ל בחולון, תוך שהוא מנסה להימלט מהעיר עם רכב שגנב.

מכתב האישום כי לולו נכנס לישראל בניגוד לחוק וכי אין לו רישיון נהיגה. במהלך החודשים אפריל-מאי 2023 עסקו לולו, מוחמד מרעי ואדם נוסף בגניבת רכבים בשטחי מדינת ישראל והעברתם לשטחי הרשות הפלסטינית.

במסגרת עיסוקם, הגיעו לחולון והבחינו ברכב מאזדה, אותו החליטו לגנוב אותו.

לולו פרץ לרכב, הניע וגנב אותו.

אותה עת התקיימה פעילות יזומה של משטרת ישראל כנגד גניבות, במסגרתה שוטר אשר נכח בקרבת מקום חסם חלק מהכביש באמצעות ניידת, ירד מהניידת ונעמד בסמוך לה. לולו נסע לכיוון הניידת ופגע בחזיתה תוך שהוא מסכן את חייו של השוטר, אשר בתגובה ירה כדור אחד לכיוון גלגל אחורי ימני של רכב המאזדה, במטרה לעצור את לולו אשר המשיך בנהיגתו הפרועה.

מיד לאחר מכן, ביצע שוטר אחר חסימה נוספת של חלק מהכביש באמצעות ניידת שניה.

לולו המשיך בנהיגתו הפרועה באופן שחייב את השוטר השני להימלט על מנת להימנע מפגיעה, פגע בניידת השנייה, העיף אותה לכיוון הנגדי וגרם לנזק לה ולשני רכבים שחנו בסמוך.

בשלב זה השוטר הורה ללולו לעצור וירה שלושה כדורים לכיוון רכב המאזדה אשר המשיך בנסיעה פרועה. לולו פנה שמאלה כנגד כיוון התנועה והמשיך בנסיעתו עד שפגע בקטנוע שעליו רכב אותה עת הרצל בוסתני ז"ל, והדף אותו לעבר רכב שנסע ממול, בכיוון הנסיעה.

"גדיעת חיים"

בשלב זה, יצא לולו מרכב המאזדה ונמלט באופן רגלי מהמקום, תוך שהוא מותיר את המנוח לכוד מתחת לרכב שנסע ממול, ומבלי שהזעיק עזרה. כתוצאה ממעשיו של לולו נלכד המנוח מתחת לרכב ונגרמו לו נזקים קשים אשר הביאו למותו.

בבקשת המעצר ציינה הפרקליטות כי: "עבירת גניבת רכב, מוגדרת בשנים האחרונות על ידי כלל הערכאות כ"מכת מדינה", זאת לאור שכיחותה, קלות ביצועה ופגיעתה באזרחי המדינה על רכושם ועל ביטחונם האישי. לכך יש להוסיף כי המשיב גמר אומר להימלט מהשוטרים ובכל מחיר – נהג בפראות, פגע בניידות משטרה אשר חסמו את דרכו, שעט לעבר שוטרים שניסו לעצור אותו בגופם והמשיך בנהיגתו הפרועה כשהוא אדיש לחייהם של כל מי שעומד בדרכו עד שפגע באופנוע וגדע את חייו של הרצל בוסתנאי ז"ל".

הפרקליטות תייחס באופן תקדימי ללולו רצח בנסיבות מחמירות לפי שאחת הנסיבות המחמירות בחוק הינה במעשה שגרם למוות, גם אם בוצע באדישות, שבוצע כדי לאפשר הימלטות מן הדין כפי שהתרחש בתיק זה.

לולו נמלט מהשוטרים שניסו לעוצרו, תוך נהיגה מסוכנת המבססת יסוד נפשי של אדישות כלפי חייו של כל מי שניצב בדרכו, שסופה בגדיעת חייו של הרצל בוסתני ז"ל.


משרד עורך דין תעבורה – פלילי אברהם ג'אן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות