בן כספית ישלם פיצויים לח"כ אריה דרעי

ביהמ"ש השלום בת"א קבע כי העיתונאי בן כספית ישלם 60 אלף שקלים בגין הוצאת לשון הרע ועל כך שכתב "דמם של נספי אסון מירון מרוח על ידיו"
גילי סיוון-כהן |
בן כספית, צילום: פלאש 90

שופט בית משפט השלום בתל אביב, אביים ברקאי, פסק כי העיתונאי בן כספית ישלם 60 אלף שקלים, כולל הוצאות משפט בגין הוצאת לשון הרע כלפי יו״ר ש״ס אריה דרעי. התביעה המקורית הועמדה על 400 אלף שקלים.

בפסק דין של השופט אביים ברקאי נכתב כי האמירה ״דמם של 45 נספי אסון מירון מרוח על ידיו״ – היא אמירה מכפישה ובגדר הוצאת לשון הרע. יו״ר ש״ס אריה דרעי לא נכנס למעגל הסכנה של מוזהרים אשר עלולים להימצא כאחראים על אסון מירון בוודאי אי אפשר לומר שדם 45 נספי אסון מירון מרוח על ידיו והאמירה של בן כספית חורגת ממטבע לשון כללית נעשתה במכוון וגרמה לעוול עם ח״כ דרעי.

עם זאת השופט אביים ברקאי קבע כי האמירה – "עבריין מורשע" – על השר דרעי הינה אמירה מוגנת לאור הרשעתו כבר בשנת 1999. התובע מצידו התייחס להרשעה משנת 1999 והדגיש שריצה את עונשו "כבר לפני כמעט 20 שנים ושב מאז לחיים הפוליטיים בישראל". עוד טען התובע שאדם סביר הקורא את המילים עלול לחשוב שהתובע כבר הורשע בענין אסון מירון.

עניין לציבור

"בעניינינו, אין לראות את האמירה "עבריין מורשע" כהוצאת לשון הרע שכן עומדת לתובע לכל הפחות הגנת "אמת דיברתי". התובע אכן הורשע בעבר בעבירות שונות וזאת כבר בשנת 1999 העובדה שחלפו למעלה מעשרים שנה ממועד ההרשעה ו"כמעט עשרים שנה" מריצוי העונש בגינה אינה שוללת את חירותו של הנתבע להתייחס לאותה הרשעה", כתב השופט בפסק הדין.

השופט ברקאי גם הדגיש כי חוק המרשם הפלילי ותקנת השבים לא אוסר ציון העובדה שאדם כלשהו הורשע בעבירה פלילית, זאת אף אם חלפו שנים רבות ממועדי ההרשעה וריצוי העונש.

"על פניו", נכתב בפסק הדין, "ניתן היה לשאול, מה טעם מצא הנתבע לכרוך בין הרשעה כדבריו בעבירות מרמה למעלה מעשרים שנים לפני אירוע הר מירון לבין הרוגי האסון. עם זאת, בעניינינו הטעם ברור ומכאן גם העניין הציבורי שמקים הגנה לנתבע. אמירות הנתבע היו בגדר ביקורת על התנהלות התובע במסגרת תפקידיו ומעמדו הציבורי. מכאן אזכר הנתבע התנהלות אחרת, רחוקת שנים, של הנתבע במסגרת תפקיד ציבורי. האזכור אינו מחמיא בהכרח לתובע, אך הוא מותר ומוגן מכח החוק".


לצפייה ודירוג כבוד השופט אביים ברקאי


עורך הדין חיים פרנק

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות