הנאשם באיומים על קצין משטרה ישהה במעצר עד תום ההליכים

זיאד חרירי, בן למשפחת הפשע, נאשם כי סימן בדיון בביהמ"ש על קצין להב ולחש לאביו: "תופר תיקים". השופטת: "אמירת שמו היא נתון תמים, צריך לבחון את הסיטואציה"
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

האם בן למשפחת הפשיעה חרירי, שמסמן במהלך דיון בבית משפט, על קצין מיחידת להב ואומר לאביו: "זה רפ"ק מ.ג אל תשכח מ.ג", נחשב איום?

על פי כתב אישום שהוגש זה נחשב כאיום וכעת שופטת בית משפט השלום בתל אביב, נעה תבור, האריכה את מעצרו עד תום ההליכים.

מכתב האישום שהוגש על ידי יחידת התביעות של להב עלה כי בתום דיון בבית משפט השלום בראשון לציון, עת שהה זיאד חרירי, בן 25 מאום אל פאחם בתא העצורים, איים על קצין להב בפגיעה שלא כדין, בכך שפנה לעבר מכריו ובני משפחתו שנכחו באולם, הצביע עליו ובתוך כך אמר: ״זה מ.ג״. כמו כן, פנה לאביו, אחמד חרירי ואמר לו: ״אבא זה רפ״ק מ.ג, אל תשכח מ.ג״.

הקצין שאל את חרירי אם הוא מאיים עליו, ובתגובה הישיר אליו מבט וחייך לעברו.

איומים בתמימות

בבקשה למעצר עד תום ההליכים נטען כי מסוכנותו של חרירי נלמדת נוכח נסיבות האירוע והעובדה כי פעל ללא כל מורא והרהיב עוז לאיים על קצין משטרה, בתוך כתלי בית המשפט, בהיותו בתא עצורים בתוך אולם בית המשפט, כשהוא בסטטוס עצור בגין תיק אחר.

זאת כשהוא מוקף באנשי משטרה וגורמי אכיפה.

מסוכנותו מתעצמת אף נוכח עברו הפלילי הכולל 3 הרשעות קודמות בעבירות של איומים, חטיפה, סחיטה באיומים, החזקת סכין תקיפה חבלנית ועוד והוא אף ריצה בעברו מאסרים מאחורי סורג ובריח לתקופות ממושכות.

טענת ההגנה מנגד היתה כי הדברים שנאמרו היו חלקו הראשון של משפט והמשיב אמר "זה מ.ג שתופר תיקים". עוד לעמדת ההגנה, הקצין בעל אוזן רגישה, אשר רואה דברי שגרה כדברי איום.

השופטת נועה תבור לא קיבלה את עמדת ההגנה והורתה על מעצרו של חרירי עד לתום ההליכים, תוך שהיא מציינת כי: "אמירת שמו של חוקר משטרה כשלעצמה היא נתון תמים. עם זאת, יש להשקיף על הדברים במבט על אשר בוחן את הסיטואציה שבה נאמר השם, את הנוכחים באולם, את נימת הדברים, ואת זהות אומרם".


עו"ד אורי קינן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות