הפורצים מציגים: כך תגנבו כספת כבדה

ביהמ"ש השלום ברחובות גזר 6 שנות מאסר על פורץ, שביחד עם שותפיו, שפך שמן על הרצפה כדי לשנע את הכספת שהכילה זהב, מסמכים, תכשיטים ומזומן
רונן לוי |
טענה שלא ידעה כמה כסף הופקד. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

גם זאת שיטה לשנע בתוך דירה כספת שנעקרה, לשפוך שמן על הרצפה. בימים האחרונים שופטת בית משפט השלום ברחובות גזרה על הגנב כ-6 שנות מאסר בפועל.

השופטת שגם הורתה לחלט את הג'יפ עימו הגיע לאירוע, ציינה כי מצאה תעוזה רבה בגרסתו שחלקו באירוע, התמצה בכך שהוא נקרא לגרור את הכספת.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי יחידת התביעות של מחוז מרכז, התפרץ הנאשם, יחד עם אחרים שזהותם אינה ידועה, למושב בשפלה וגנב כספת.

הנאשם וחבריו חדרו לבית המתלונן דרך חלון חדר האמבטיה, לאחר שקרעו את רשת החלון, קרעו חוטי חשמל, נטרלו את מערכת האזעקה ועקרו את מכשיר ה – DVR בבית וכן עקרו כספת שהייתה מקובעת לקיר הבית בחדר הממ"ד, שפכו חומר מחליק על רצפת הבית וגררו את הכספת דרך דלת המובילה אל חצר הבית, חתכו את גדר החצר ובאמצעות מלגזה ידנית הוציאו את הכספת מחוץ לשטח הבית.

עוד נקבע, כי הנאשם והאחרים קשרו את הכספת, באמצעות רצועות גרירה, לרכבו של הנאשם וגררו את הכספת שלא נמצאה עד היום.

בכספת היו כספים בסך כולל של כ-90 אלף שקלים, מסמכים אישיים, כרטיסי אשראי, תכשיטים, טאבלט ומכשיר טלפון נייד, וכן כספי עסקו של המתלונן בסכום שאינו ידוע, לכל הפחות רכוש בשווי של כ-100 אלף שקלים.

הרכוש לא הוחזר

בתיק נוסף של פריצה שצורף, לכתב האישום ובוצע בעת משפטו, בזמן שהיה אמור להיות במעצר בית, גנב הנאשם כספים בשיעור כולל של כ-50 אלף שקלים ותכשיטים שחלקם עשויים זהב – רכוש זה מעולם לא הוחזר למתלוננים.

התביעה המשטרתית הפנתה לעברו הפלילי של הנאשם, הכולל 9 הרשעות, בעבירות רכוש, והצביעה על כי לנאשם מאסרים מותנים ברי הפעלה.

הוזכר, כי בענייננו הנאשם הורשע לאחר ניהול הליך הוכחות. לטענת המאשימה, נסיבות התיק העיקרי הינן חמורות, שכן מדובר באירוע עברייני, מתוכנן בקפידה, ובנוסף הנזק הממוני שנגרם למתלונן הינו בהיקף גדול ומשמעותי.

כן, הודגש בטיעוני המאשימה, כי במהלך התקופה בה התברר תיק זה, תוך שבית המשפט נתן בנאשם אמון וחלף מעצר עד תום הליכים, נעצר הנאשם באיזוק אלקטרוני, הפר הנאשם את אמון בית המשפט וביצע עבירה נוספת והוגש כנגדו כתב אישום נוסף, בתיק שצורף לתיק זה, שגם בו עסקינן בעבירת התפרצות וגניבה בצוותא עם אחרים, תוך תכנון ושימוש בכלים.

השופטת אושרית הובר היימן, שגזרה על הנאשם 68 חודשי מאסר וכן לשלם קנס בסך 12 אלף שקלים ופיצויים למתלוננים בסך 30 אלף שקלים, ציינה כי הנאשם לא נטל אחריות על מעשיו שהוכחשו, לא הביע כל חרטה או אמפתיה עם קורבנות העבירות, אלא הסתפק בפניה לרחמי בית המשפט וטען כי החל הליך טיפולי.

"ניצני מוטיבציה"

"דבריו אלו מתחברים לטענות בא כוחו, לפיהן במסגרת תסקיר מעצר שנערך בעניינו בתיק שצורף, דווח על כך שזוהתה עייפות אצל הנאשם ורצון כנה לערוך שינוי בחייו.

בהמשך לכך, עתר ב"כ הנאשם למתן תסקיר שירות מבחן בעניינו בטרם מתן גזר הדין, עתירה אותה דחיתי מן הטעמים שפורטו בפרוטוקול הדיון.

לצרכי גזר הדין אציין, כי גם אם אכן נתגלו בקרבו של הנאשם ניצני מוטיבציה ראשונית לשינוי אורחות חייו, הרי בכל מקרה אין בכך בכדי לעלות בגדר שיקולי שיקום משמעותיים שיש ליתן להם משקל בקביעת העונש", כתבה השופטת הובר היימן בגזר הדין.

לאחר ניהול הליך משפטי ארוך אשר כלל, בין היתר, העדת מומחים בעניין זיהוי קולות, הטילה אתמול השופטת הובר היימן 68 חודשי מאסר בפועל על סלמאן אבו ראשד בגין שני כתבי אישום של אירועי התפרצות, כאשר בתיק העיקרי עסקינן בגניבת כספת באופן מתוחכם מאוד. בנוסף, הוטלו קנסות ופיצויים, וכן חולט הג׳יפ אשר שימש לביצוע העבירה.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת אושרית הובר היימן


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות