לקראת כתב אישום: הוכרו כנכות ותועדו סוחרות סמים

3 נשים נעצרו, ביחד עם בנותיהן, ע"י המשטרה בחשד כי קיבלו קצבאות נכות במיליוני שקלים ובמקביל סחרו בסמים ואף תועדו מתאמנות בחדר הכושר
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

שלוש נשים נעצרו עם בנותיהן, המשתייכות למשפחה המוכרת על ידי המשטרה, לאחר שלקחו קצבאות נכות בסך מיליוני שקלים מכספי ציבור, בזמן שתועדו עושות כושר וסחרו בסמים. בימים הקרובים צפויה המדינה להגיש נגדן כתב אישום.

החקירה החלה לאחר שהביטוח הלאומי הגיע עם מידע למשטרה אודות אישה בת 53 שהפעילה את שלושת בנותיה ושתי נשים נוספות (ככל הנראה אחיותיה) שזייפו מסמכים רפואיים והציגה מצג שווא בוועדות הרפואיות לטובת קבלת קצבאות נכות של 100%, וכל זאת בזמן שהמעקב אחריהן גילה שהן בריאות, עושות שיעורי פילאטיס, עובדות בתחום האסתטיקה ואף סחרו בסמים.

באחד המקרים, האם ניסתה לקבל קצבה לילד שלה והגיעה אל הוועדות הרפואיות בביטוח הלאומי כשזוהתה התנהלות חשודה בינה לבין הילד.

ומבדיקה מעמיקה נראה שלמרות שהיא עצמה מקבלת קצבת נכות בפועל מצבה הרפואי היה בניגוד גמור למסמכים אותם הציגה. כאמור, האם עוררה את חשדו של אחד הרופאים והצוות המקצועי בביטוח הלאומי.

אקדח אוויר בארון הבגדים

לפני מספר ימים, הפכה החקירה לגלויה לאחר שבמשך חודשים ארוכים נוהל מעקב ואיסוף חומרים מידע על החשודות.

במהלך המעקבים נאסף חומר רב על הפעילויות שלהן, על אופן הזיוף, על פעילותיהן היומיומיות שהן בניגוד גמור למה שדיווחו.

כאמור, אתמול פשטו בלשי היחידה יחד עם חוקרי הביטוח הלאומי על בתיהן של החשודות.

בחיפוש בביתה של האם נתפסו סמים מסוג קנאביס בכמות שלא לצריכה עצמית ומעל לכ-17 אלף שקלים מזומן. כמו כן בחיפוש שנערך אצל אחת מבנותיה נתפסו רובה ואקדח אוויר אשר הוסלקו בתוך ארון הבגדים.

ממצאי החקירה הסמויה חשפו ניצול ציני ועברייני של השירות הניתן בביטוח הלאומי וקבלת הכרה בנכות על בסיס זיוף של מסמכים רפואיים של רופאים מוכרים מהרפואה הציבורית בישראל.

לחשודות מיוחס מעשי המרמה שהביאו להוצאת מיליוני שקלים מקופת המוסד ועל חשבון מי שבפועל זקוק לסיוע. בהתאם להתפתחויות החקירה, יובאו החשודות לדיון בפני בימ"ש ובכוונת המשטרה לפעול לחילוטם של רכוש ונכסים שנתפסו עד כה ובהמשך, כחלק מהליך אכיפה כלכלית כנגד מי מהמעורבות. הביטוח הלאומי ייצור חובות לכלל הסכומים שנלקחו, יגרע מקצבאות וכאמור, יוגש נגדן כתב אישום פלילי.


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות