מכר כרטיסים מזויפים להופעה של ברונו מרס

נאור דואני, 34, נאשם בבימ"ש בת"א כי רימה עשרות אנשים כשמכר להם כרטיסים להופעות ולמשחקי כדורגל של מכבי חיפה והפועל ת"א, אך אז גילו כי נפלו בפח
%d7%a8%d7%95%d7%a0%d7%9f-%d7%9c%d7%95%d7%99 |
אילוסטרציה envato

שימו לב ממי אתם רוכשים כרטיסים. בימים האחרונים הגישה פרקליטות מחוז תל אביב לבית משפט השלום בעיר כתב אישום כנגד נאור דואני, 34, לאחר שרימה עשרות אנשים ברשתות החברתיות, תוך שהוא גובה מהם כסף בעבור כרטיסים להופעות ולמשחקי ספורט שלא העביר להם כלל.

מכתב האישום שהגישו עורכי הדין ראזי מחאמיד וענבר פינסקר קמפר עולה כי בחודשים האחרונים הגה דואני תכנית עוקץ, במסגרתה הציע למכירה באמצעות הפייסבוק כרטיסים ומנויים שונים, ביניהם: מנויים למשחקים של קבוצות הכדורגל מכבי חיפה והפועל תל-אביב, כרטיסים למשחק גמר גביע המדינה בכדורגל וכרטיסים להופעות האמנים ברונו מרס ופאר טסי. דואני עשה כן בידיעה שאין ביכולתו ובכוונתו לספק את הכרטיסים.

במטרה לרמות ולהסוות את זהותו, יצר דואני חשבונות פייסבוק כוזבים בשמות בדויים, ובחלקם אף התחזה והתייצג כאחרים באופן הנחזה להיראות כאילו הם בעלי חשבון הפייסבוק. עוד הצטייד דואני במנויי טלפון רבים, הגדיר חשבון וואטספ עסקי ועשה שימוש בתמונות של מספר חברות מסחריות כתמונת חשבון הווטסאפ שלו, באופן הנחזה להיראות כאילו הוא מועסק או קשור בחברות אלה. בהסתמך על המצג הכוזב, פנו אל דואני משתמשי פייסבוק רבים לצורך רכישת הכרטיסים.

52 מתלוננים

על מנת לרכוש את אמונם, בחלק מהמקרים שלח דואני את תצלומי הכרטיסים, וטען כי בעקבות מעברו לחו"ל הוא מעוניין למכור את הכרטיסים בהקדם. לאחר מכן, ביקש דואני מהרוכשים את פרטיהם על מנת להעביר לכאורה את הכרטיסים על שמם, כל זאת בלא כל כוונה לעשות כן. דואני ביקש לקבל את הכסף בעבור הכרטיסים באמצעות שירות "מזומן בזמן" או יישומון ביט. לאחר שהעבירו לו הרוכשים את התמורה הכספית, מחק דואני את כלל ההתכתבויות וחסם את גישתם לכל חשבונותיו.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציינו עורכי הדין מחאמיד ופינסקר קמפר כי "המשיב פעל באופן שיטתי, ערמומי ומתוחכם כדי לקבל במרמה את כספי המתלוננים. מעשי המרמה בוצעו על ידי המשיב בנסיבות מחמירות, המתבטאות, בין היתר, בריבוי מקרי המרמה וההתחזות, בתחכום שליווה את מעשיו של המשיב, ריבוי הקורבנות ושיטתיות העבירות."

בסך הכל פעל דואני באופן המתואר ב- 51 מקרים במהלך התקופה וקיבל במרמה סך של 81,300 שקלים מ-52 מתלוננים שונים. כתב האישום מייחס לדואני עבירות של התחזות כאדם אחר וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.


עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות