סייעות מהדרום נאשמות ב-90 מקרים של התעללות בפעוטות

כתב אישום הוגש לביהמ"ש המחוזי בב"ש נגד דורית בן עטר ורינת ורסולקר, שתיהן מירוחם. ע"פ האישום בעת עבודתן בתינוקייה תקפו, גררו והטיחו את הפעוטות
רונן לוי |
אילוסטרציה

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד דורית בן עטר, 57, ורינת ורסולקר, 62, מירוחם לאחר שבמסגרת עבודתן כסייעות בתינוקיה התעללו ותקפו את הפעוטות ששהו במקום לכל הפחות ב 89 אירועים שונים.

מכתב האישום עלה כי הנאשמות עבדו כסייעות בכיתת התינוקיה בה שהו לכל הפחות 18 פעוטות בין הגילאים שנה וחודש לשנה ואחת עשר חודשים.

כאשר בן עטר שוהה במקום על בסיס יומי ורסולקר בחלק מהימים.

הנאשמות בעודן אחראיות על הילדים מדי יום ביומו ולעיתים אף מספר פעמים באותו יום, תקפו את הפעוטות פעמים רבות.

כך לדוגמא, הנאשמות הטיחו פעוטות אל הרצפה, הכסאות והלול, הרימו פעוטות מיד אחת של הפעוט וגררו אותם לאורך החדר או החצר, הרימו והזיזו פעוטות בכוח אף כשישנו והטיחו אותם על המזרן, גררו פעוטות אחריהן, הושיבו פעוטות בכוח על הכיסא ועוד.

"כאילו היו חפץ"

בנוסף, כך מתואר עוד בכתב האישום, כאמצעי ענישה נהגה בן עטר להטיח פעוטות בין רגליה ולרתק אותם על מנת למנוע מהם לזוז או להשאירם בלול, לא פעם למשך דקות ארוכות ואילו ורסולקר האכילה פעוט בכוח.

הנאשמות, שאחראיות לשלומם ולבריאותם של הפעוטות הרכים שתחת השגחתן, במקום לטפל בהם ולדאוג לצרכיהם, השתמשו באופן תדיר באלימות כלפי הפעוטות, וניצלו את העובדה כי מדובר בפעוטות רכים שאינם יכולים להתגונן מפניהן.

הן התנהגו בגן באופן כוחני ואלים, תוך אדישות מוחלטת לכאב שנגרם לפעוטות ממעשיהן.

הן הרימו, גררו והטיחו את הפעוטות פעמים רבות, כאילו היו חפץ ולא אדם בעל תחושות ורגשות שיש לנהוג בו בכבוד ולא להסב לו כאב.

מלבד המכאוב והכאב שגרמו מעשיהם של הנאשמות פיתחו חלק מהפעוטות קשיי הירדמות, תגובות אלימות וכוחניות ועוד.

לנאשמות יוחסו 22 עבירות של התעללות בקטין או חסר ישע. בנוסף ,יוחסו לבן עטר לכל הפחות 89 עבירות של תקיפת קטין וחסר ישע על ידי אחראי ולורסלקר יוחסו לכל הפחות 18 עבירות של תקיפת קטין וחסר ישע על ידי אחראי.


עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות