קצין המשטרה נתפס נוהג בשכרות: "עכשיו נסגר לי תיק במח"ש"

סגן מפקד נקודת משטרה בדרום אמר למתנדב שעצר אותו "מי אתה בכלל". בעקבות המקרה הוא הורשע בביה"ד למשמעת, ננזף, ודרגתו הורדה למשך חודשיים
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

סגן מפקד תחנת נקודת משטרה בדרום שהגיע לנפוש בתל אביב, 'הבהיר' למתנדב משטרה שעצר אותו בחשד לנהיגה בשכרות וללא קסדה על קורקינט והוא מרכיב את בת זוגו, את מה שהוא חושב עליו "אתה מתנדב מי אתה בכלל", באחרונה הוא הורשע בבית הדין למשמעת ונגזרו עליו נזיפה חמורה, הורדה בדרגה למשך חודשיים וקנס בסך 4,000 שקלים.

על פי כתב האישום, הנאשם, קצין בדרגת פקד, בילה בזמנו הפרטי שלא בתפקיד עם בת זוגו בחוף הים בתל אביב ושתה כ- 3 כוסות יין.

בעת שחזר מחוף הים, רכב על קורקינט חשמלי על המדרכה, כשהוא מרכיב את בת זוגו על הקורקינט מאחוריו, ושניהם אינם חובשים קסדה לראשם.

ליד הנאשם, על המדרכה, רכב חברו של הנאשם על קורקינט חשמלי נוסף כשהוא אינו חובש קסדה.

שוטר ומתנדב אשר היו במשמרת ולבשו מדי משטרה, הבחינו בנאשם נוסע והמתנדב סימן לו לעצור, אך הנאשם הסתובב במקום וניסה לפנות ימינה ולברוח אך המתנדב מיהר אליו וחסם את דרכו, והנאשם נעצר.

המתנדב ביקש מהנאשם לעשות בדיקת נשיפון והסביר לו על הבדיקה, הנאשם פתח בוויכוח קולני במהלכו אמר למתנדב: "אתה מתנדב מי אתה בכלל". רק לאחר שהשוטר ביקש מהנאשם לבצע בדיקת נשיפון, הנאשם ביצע את הבדיקה שתוצאתה הייתה 300 מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף.

בנסיבות אלה, הודיע לנאשם שהוא מעוכב בחשד לנהיגה תחת השפעת אלכוהול.

"גם שוטרים צריכים לכבד"

באותן הנסיבות, ביקש השוטר מהנאשם שיתלווה אליו לניידת, אך זה סירב והשוטר הודיע לו שאם לא יתלווה אליו לניידת הוא יעצור אותו, הנאשם שאל: "למה מה הבעיה" והוא ענה לו שהוא עצור בחשד לנהיגה תחת השפעת אלכוהול והחל לאזוק את ידיו מקדימה.

הנאשם לא ויתר והודיע לו : "הדרגה שלי פקד אסור לך לעצור אותי".

בזמן שהשוטר הוביל אותו לניידת בת זוגו של הנאשם דחפה את השוטר וצעקה: "תיזהר לגעת בו ככה".

השוטר הזעיק עזרה באמצעות גל הקשר ולמקום הגיעו שוטרים נוספים והנאשם הועבר לתחנה.

בתחנת המשטרה הקצין המשיך להקניט את השוטר ואמר לו: "אולי נראה פה עוד אנשים שאני מכיר אחרי שנתיים במכללה… עכשיו תלך הביתה ותגיד שעשית עבודה חשובה ותפסת קצין משטרה חצוף… אם תגיע לדרום אני ידאג שתגיע לנקודת סדום ואני אראה לך מה זה", כן אמר: "לא יכולת לשחרר אותי במקום אחרי שראית שיצא לי 300 , יכולת להפעיל שיקול דעת, זה השוטרים החדשים בגלל זה אשתי התפטרה… אל תזיע אתה יודע שהיית לא בסדר כי עצרת קצין אבל אתה תשלם על זה. אני נפצעתי פעמיים בהר הבית ועכשיו נסגר לי תיק במח"ש על הריגה אז אתה תזיז לי" ובהמשך איים עליהם כי יגיש נגדם תלונה במח"ש שהם גנבו לו כסף מהארנק.

השופטים קבעו כי מעשי הנאשם בהם הודה מבישים וראויים לכל גינוי וכתבו בגזר הדין: "שוטרים אמורים להיות אדיבים וסבלניים כלפי האזרחים אך לא רק.

גם שוטר עמית ראוי ליחס מכבד ולכל הפחות לא מזלזל. אמירותיו ומעשיו של הנאשם כלפי השוטר נתן והמתנדב מעליבים ומקוממים.

לא מדובר בהתבטאות אחת של מי שיצא מכליו לרגע אלא ברצף של אמירות, במקומות שונים, במכוון, ומתוך מטרה להכשיל שוטר ומתנדב בביצוע משימתם.

חסד עשתה התביעה עם הנאשם בהאשימה אותו רק בעבירה של התנהגות שאינה הולמת", נכתב בגזר הדין.


משרד עורך דין תעבורה – פלילי אברהם ג'אן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות