תושבי הצפון נאשמים: דרשו פרוטקשן מהנהלת בנייני משרדים בחיפה

שלב חדש של סחיטה באיומים: לביהמ"ש המחוזי הוגש כתב אישום נגד 4 מעורבים בגביית דמי חסות בתמורה לשירותי "שמירה" שלא התכוונו לספק
רונן לוי |
שוד שודד איום חטיפה סחיטה
אילוסטרציה envato

שלב חדש בסחיטה באיומים, כאשר גם הנהלות ועדי בתים נופלות קורבן.

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש כתב אישום נגד מהראן בני רביעה, 27, ג'ואד בני רביעה, 20, מחמוד בני רביעה, 53, ונור מחאמיד, 21, תושבי חיפה בגין סחיטה באיומים ובכוח, היזק לרכוש התפרצות ועוד.

הנאשמים גבו דמי חסות מהנהלת וועד בנייני משרדים בחיפה.

לפי כתב האישום, חלק מהנאשמים החליטו לפעול בצוותא על מנת לאיים על אנשי חברת הניהול והבעלים של בית טל על מנת להניעם לשלם להם כספים, שאינם אלא דמי חסות, עבור שירותי "שמירה" שכאמור לא התכוונו לספק.

הנאשמים או מי מטעמם הגיעו לבניין טל שברו את דלת הכניסה , השליכו מסך טלוויזיה לרצפה וגרמו לנזקים למבנה בעשרות אלפי שקלים.

כתוצאה מהאיומים הועברו סכומי כסף שונים, בהזדמנויות רבות לחלק מהנאשמים על שירות שמירה שלא סופק.

בחודש דצמבר 2022, גמלה בליבם של הנאשמים מחמוד ומהראן (אב ובנו) לפעול בצוותא על מנת לאיים גם על חברה המנהלת ומתחזקת את בניין אמיר בחיפה.

הנאשמים שאינם בעלי חברת שמירה, אינם עוסקים במתן שירותי "שמירה" דרשו שישולם להם דמי חסות עבור שירותי שמירה.

במסגרת האיומים הגיעו הנאשמים לבית אמיר, והשניים פנו לשומר שהועסק אותה עת במקום מטעם חברת הניהול והורו לו שלא להגיע יותר לעבודתו כשומר בבית אמיר.

בהמשך, הגיעו הנאשמים לבית אמיר וניפצו את חלונות דלת הכניסה לבניין. על מנת להימנע מנזקים נוספים בבניין, החלה הנהלת בתי אמיר לשלם דמי חסות לנאשמים בגובה של 3,000 שקלים לחודש.

נתפסו על חם

בחודש יוני 2023 חברת הניהול בבית אמיר חתמה על ניהול בית טל.

לאחר שנודע הדבר לנאשם מחמוד, התקשר להנהלה ודרש שלא לקחת את ניהול בית טל, בהמשך הנאשם מהראן דרש העלאה בדמי החסות מבית אמיר מ-3,000 שקלים ל-5,000 שקלים, אחרת הוא יטיל על וועד הבניין בבית אמיר קנס בגובה 50 אלף שקלים.

בהמשך לכך, נטען עוד בכתב האישום, במטרה להניע את וועד הבניין לשלם דמי חסות של 5,000 שקלים בכל חודש ולהישמע להם, החליטו הנאשמים מהראן ומחמוד לפנות לנאשם ג'ואד בני רביעה ולנור מחאמיד על מנת שיפרצו למשרדים בבית אמיר ויגרמו הרס, נזק וגניבות בהזדמנויות רבות בתמורה לכספים.

הנאשמים נור וג'ואד פרצו כמוסכם לבניין וגרמו לנזקים וגנבו רכוש בעשרות אלפי שקלים, כאשר בפעם הרביעית שפרצו נתפסו ע"י המשטרה.


עו"ד ירון לונדון

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות