ח"כ גדעון סער בהצעת חוק לחלוקה הוגנת של תשלומי מזונות

השבוע הונחה על שולחן הכנסת הצעתו של חבר הכנסת גדעון סער לחלוקה הוגנת של תשלומי מזונות.
שר המשפטים גדעון סער בכנסת. צילום: פלאש 90

המצב כיום מעורר קשיים רבים וקיימים הבדלים משמעותיים בפסיקות לגובה תשלום מזונות. בנוסף, יש חוסר אחידות כיצד נכון לחלק את ההוצאות בין ההורים. לרוב, חלק הארי של ההוצאות מוטלות על האב מבלי קשר למצבו הכלכלי, אולם במציאות המודרנית רוב האימהות עובדות ולעיתים גם מרוויחות יותר מהאב ויש לקחת זאת בחשבון.

 

 

נסיבות אלה מובילות למצב בו מזונות הילדים הוא אחד המכשולים הגדולים ביותר בניסיון לפתור את הסכסוך בין ההורים ולהביא לרגיעה בין הצדדים שתאפשר להתחיל בבטחה את החיים הנפרדים ולדאוג לרווחת הילדים בצורה מיטבית. כמו כמו כן, הדבר יוצר עומס על בתי המשפט בשל הדיונים הרבים בנושאי מזונות.

מטרת החוק היא לוודא את התמיכה הכלכלית בילד וליצור חלוקה שווה בין הוריו, תוך שמירת עקרון טובת הילד וחלוקה הוגנת ואובייקטיבית בין ההורים. הצעת החוק תוביל לחלוקה הוגנת יותר בתשלומי המזונות, מניעת חיכוכים בין ההורים והפחתת העומס על בתי המשפט. כמו כן, היא תסדיר באופן כולל את סוגיית התמיכה הכלכלית בילדים בישראל – מתוך התמקדות בטובת הילד. המהלך עתיד לייצר אחידות, שקיפות וודאות בדיני מזונות ולהפחית את הדיונים המשפטיים בין ההורים.

 

[gravityform id="6" title="true" description="true" ajax="true"]

הצעת החוק מבוססת על תזכיר חוק שהופץ בתקופת כהונתו של סער כשר המשפטים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות