מעשה שהחל ביריקה לפני כ-3 שנים הסתיים בביטול כתב אישום

גבר, מתמודד נפש, ירק על אימו והואשם בתקיפתה ובמהרה דיווחה על משיכת תלונתה. רק כעת, לאחר מספר דיונים בהליך הודיעה המדינה על חזרתה מכתב האישום
גילי סיוון-כהן |
מעצר. ארכיון

מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. גבר, מתמודד נפש, ירק על אימו והואשם בתקיפתה, המקרה ארע לפני כשלוש שנים, כעבור 5 חודשי חקירה התיק הועבר למחלקת התביעות ושם לקח כ-14 חודשים עד אשר הוגש נגדו כתב אישום.

לפני כשבועיים, כשנתיים וחצי לאחר שהאם מסרה שהיא מעוניינת לבטל את התלונה וכי היחסים בינה לבין בנה, הנאשם, הסתדרו, הוחלט לבטל את כתב האישום נגדו.

על פי כתב האישום שהוגש בחודש פברואר 2022, מדובר בתושב חדרה בן 37, התגורר בבית אימו ובאחד הימים של חודש מאי בשנת 2020, תקף את האם בכך שירק עליה והיריקה פגעה בפרצופה.

בשלב מסוים הוגשה פניה ליחידת התביעות של המשטרה בבקשה לבטל את כתב האישום בטענה שמדובר באירוע מינורי במכתב הוזכר שכבר בחודש אוקטובר 2020, המתלוננת מסרה שהיא מעוניינת לבטל את התלונה, וכי היחסים בינה לבין בנה הנאשם הסתדרו.

"היא אינה מעוניינת להמשיך עם התלונה ואינה מעוניינת לשתף פעולה. בנוסף, אף בחלוף כשנתיים ממועד האירוע, המתלוננת הודיעה לבית המשפט הנכבד כי כתב האישום מלא באי דיוקים מדובר באירוע פעוט שהיא שכחה ממנו זה מכבר. היא מזמן ביקשה לבטל את התלונה. מזה תקופה ארוכה המתלוננת והנאשם ביחסים מצוינים וגרים יחד, והיא אינה מבינה מדוע להעלות נשכחות".

להעלות נשכחות

התביעה המשטרתית השיבה כי אין מקום לבטל את כתב האישום מאחר ולטענת המשטרה האם בעדותה כשנתיים קודם לכן: "נראה שהיא עוברת חוויות קשות עם הנאשם ולא מדובר באירוע חד פעמי ועל כן הוחלט להגיש כתב אישום". התביעה הוסיפה כי ניתן להעביר את התיק להסדר מותנה.

לאחר שקילת העניין הוסכם לגשת להסדר מותנה. ובפגישה שנערכה לפני כשבעה חודשים שהתקיימה במשרדי היחידה להסדר מותנה הוצע לסיים את ההליך בהתאם להמלצה של תסקיר + קנס.

הנאשם סירב. לא הייתה הסכמה והתיק הוחזר לתביעות.

כעבור כחודש הוגשה הודעה על כך לבית משפט ובקשה לביטול כתב אישום.

התביעה הגישה תגובתה ובה טענה בנחרצות מדוע אין לבטל את כתב האישום. בית המשפט לא קיבל את הבקשה ונקבע דיון שהתקיים לפני כשלושה חודשים בו הנאשם כפר בעבירה לאחר שנטען לזוטי דברים.

"הנאשם לא בטוח איפה היריקה פגעה, אם זה מיד לאחר האירוע הוא ביקש סליחה מהמתלוננת ממש באותה עת ולאור טיבו של המעשה, נסיבותיו של הנאשם ושל הנאשם, תוצאותיו והאינטרס הציבורי, אני סבור שמדובר במעשה קל ערך וצר לי שהתביעה בחרה להמשיך לנהל את ההליך הזה ובנסיבות אנחנו כופרים בעבירה ומבקשים לקבוע את התיק לשמיעת הוכחות", אמר בדיון עו"ד ארבל עמי-גא.

בעקבות אותו דיון, התיק נקבע לדיון הוכחות שהיה אמור להתקיים בשלהי חודש יוני, אולם ערב מועד הדיון, הודיע התובע כי הם יסכימו לבטל את כתב האישום לאחר חזרה מכפירה. הנאשם חזר בו מכפירה והשופטת רקפת סגל מוהר, הורתה על ביטול כתב האישום. וכך תיק שהחל בחודש מאי 2020, ביריקה של גבר מתמודד נפש, על אימו הסתיים כעבור יותר משלוש שנים, לאחר שבוצעו בו 94 פעולות במשטרה ושבעה דיונים בבית המשפט ואחר כך מתפלאים מדוע המערכת קורסת.


עו"ד ג'קי סגרון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות