מנהל מחלקת פולין בחברת "אקדמי" נידון ל-7.5 חודשי מאסר

ביהמ"ש המחוזי מרכז גזר את העונש על אהרון טורוביץ' לאחר שהרשיע אותו, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של הסדר כובל "באופן שיטתי ובהיקף משמעותי"
%d7%92%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%a1%d7%99%d7%95%d7%95%d7%9f-%d7%9b%d7%94%d7%9f |
צעירים יהודיים בסיור באושוויץ, פולין. צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

שופט בית המשפט המחוזי מרכז עמי קובו, גזר 7.5 חודשי מאסר על אהרון טורוביץ', אשר שימש בעבר מנהל מחלקת פולין בחברת "אקדמי טרוול", בכך שהיה צד להסדרים של אי תחרות ביחס למסעות לפולין עם חברות "הלל", "גשר" ו"דיזנהאוז", וכן בעבירות נוספות.

טורוביץ' הורשע בכתב אישום מתוקן על פי הודייתו כחלק מהסדר טיעון אליו הגיעו המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ורשות התחרות.

על פי האישום המרכזי בכתב האישום המתוקן בו הורשע טורוביץ', בין הצדדים להסדרים היו הסדרי אי תחרות על "לקוחות קיימים" שנמשכו החל משנת 2010 ועד לפתיחת החקירה הגלויה בינואר 2016.

על פי ההסדרים חברות "אקדמי", "גשר" ו"הלל" סיכמו ביניהן כי לא יתחרו זו בזו על לקוחות שיצאו בעבר עם אחת החברות. עוד הורשע טורוביץ' בכך שהיה צד להסדר דומה עם חברת "דיזנהאוז" החל מראשית שנת 2011 ועד לפתיחה בחקירה הגלויה.

נסיבות מחמירות

על פי הכרעת הדין, הצדדים יישמו את ההסדרים האמורים ונמנעו מתחרות אלה בלקוחותיו של האחר, למעט במקרים חריגים.

טורוביץ' גם הורשע בכך שהציג מצגים כוזבים ביחס לקיומו של ההסדר בפני הגורמים הקשורים בהוצאת משלחות תלמידים לפולין, וכן כי קיבל במרמה ממשרד החינוך את המשך הזכיינות להוצאת משלחות לפולין בהתאם למכרז המשרד.

השופט קובו קיבל את הסדר הטיעון שכלל עונש מוסכם שעמד על 7.5 חודשי מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח אותם ירצה טורוביץ'.בנוסף גזר השופט קובו קנס כספי בסך 55 אלף שקלים.

"נתתי דעתי", נכתב בגזר הדין, "לחומרת המעשים שבהם הורשע הנאשם, בתחום העוסק בהנצחת זיכרון השואה והנחלתו לבני הנוער, שהוא בעל חשיבות חינוכית וציבורית רבה עד מאוד. מדובר בהסדר כובל אשר נמשך על פני מספר שנים, בוצע באופן שיטתי ובהיקף משמעותי… ההסדרים אשר להם היה צד, נעשו בנסיבות מחמירות. הצדדים להסדרים הכובלים פעלו בהתאם להסכמתם, ונמנעו מתחרות זה בזה על לקוחות קיימים למעט במקרים חריגים".


לצפייה ודירוג כבוד השופט עמי קובו


עו"ד ירון לונדון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות