פשע נגד קשיש – צעירים נידונו ל-6.5 שנות מאסר

ביהמ"ש המשפט גזר את העונש על דרגאם עבד אל הבאקי וחסן אלהינדי שהורשעו כי פרצו באישון לילה לבית הקורבן, איימו עליו בפצירה וגנבו את רכושו
%d7%92%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%a1%d7%99%d7%95%d7%95%d7%9f-%d7%9b%d7%94%d7%9f |
אילוסטרציה envato

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר עונשי מאסר על דרגאם עבד אל הבאקי וחסן אלהינדי לאחר שפרצו באישון ליל לביתו של אדם בן 71 בבת ים ושדדו אותו באיומים לאחר שכפתו אותו והצמידו לצווארו פצירת ציפורניים. השניים הורשעו במסגרת הסדר טיעון בעבירת שוד, ואל הבאקי, שאינו תושב ישראל, הורשע בנוסף בעבירת שהייה בלתי חוקית בישראל.

מכתב האישום המתוקן, שבו הודו השניים, עולה כי ביום 12.8.22 בשעות הלילה לן המתלונן, אדם מבוגר בן 71, בחדר השנה שבביתו בבת ים. הנאשמים פרצו לדירתו של המבוגר, העירו אותו משנתו ואחד מהם הצמיד פצירת ציפורניים לצווארו והורה לו להתיישב. הנאשם השני הביא חגורה שהייתה תלויה בחדר ומסר אותה לחברו, שקשר באמצעותה את ידיו של המבוגר. אל הבאקי ואלהינדי שאלו את המתלונן היכן הזהב, הכסף והדולרים שברשותו, ואיימו עליו כי אם ידבר יפגעו בו.

פשע כלפי חסרי הישע

בכתב האישום פורט עוד, כי בעוד אחד הנאשמים משגיח על האדם המבוגר שלא יזוז, השני חיפש בחדר השינה ומצא שקית וקופסאות ובהם 200 גרם זהב, 4 טבעות יהלומים, יהלומים גולמיים, שרשראות זהב, 1,000 דולר אמריקאי ו-25 אלף שקלים בשטרות שיצאו מהמחזור. בנוסף, אחד מהנאשמים נטל את ארנקו של האדם המבוגר ובו 800 שקלים. לאחר שנטלו את הרכוש, נמלטו השניים מהדירה בסמוך לשעה 5 בבוקר.

הפרקליטות עמדה על החומרה הטמונה במעשי הנאשמים, שנכנסו לביתו של אדם מבוגר מהם משמעותית באישון לילה וגנבו את רכושו. "הסיטאוציה במסגרתה העירו הנאשמים את המתלונן באישון לילה לצורך ביצוע עבירת השוד, בביתו ומבצרו, היא סיטואציה חמורה, מפחידה ובמידה מסוימת התגשמות סיוט של כל אדם הנמצא לבד בביתו. בנסיבות שתוארו, ניתן אך לשער את עוצמת הנזק הנפשי שהוא מנת חלקו של המתלונן" ציין ביחס לכך סגן הנשיא, השופט בני שגיא.

השופט בני שגיא גזר על הנאשמים כאמור עונשי מאסר תוך הפעלת עונשי מאסר מותנים שנגזרו עליהם בגין עבירות קודמות. על אל הבאקי נגזרו 6 שנות מאסר ו-10 חודשים אשר ירוצו בפועל. בנוסף, נגזרו עליו 14 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי למתלונן בסך 20 אלף שקלים. על אלהינדי נגזרו 6 שנות מאסר ו-6 חודשים אשר ירוצו בפועל. בנוסף, נגזרו עליו 14 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי למתלונן בסך 20 אלף שקלים.


לצפייה ודירוג כבוד השופט בני שגיא


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות