כתב אישום: "הצית כיסא בפתח בית בכפר פלסטיני"

ידידיה סיאני נאשם בביהמ"ש המחוזי בי-ם כי היה מעורב בהתפרעות אלימה באום צפא, גרם לנזק לרכוש ואף הניח כיסא בוער בפתח בית בו שהתה אם עם ארבעת ילדיה
דניאל בן חמו |
הצתה, ארכיון.

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש כתב אישום נגד ידידיה סיאני, וזאת לאחר שהיה מעורב בהתפרעות אלימה בכפר פלסטיני לפני כשלושה שבועות, במהלכה הצית כיסא והניח אותו בפתח בית בו שהו באותה העת אם וארבעת ילדיה. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

על פי כתב האישום, לפני כשלושה שבועות התפרעו מספר רב של יהודים רעולי פנים בכפר הפלסטיני אום צפא, וגרמו נזק לרכוש במקום.

במסגרת ההתפרעות יידה הנאשם מספר אבנים לעבר בית במקום, בו שהו באותה העת אם וארבעת ילדיה.

בשלב מסוים חלק מהפורעים פרצו את דלת הכניסה לבית באמצעות גרזן ומוטות ברזל, וחלקם אף נכנסו פנימה ויצאו לאחר מספר שניות מן הבית.

באותה עת התחבאה האם בחדר והחביאה את ילדיה בארון, ולאחר מכן באמבטיה.

מעשה טרור

בשלב זה, כך לפי כתב האישום, יודו על הפורעים מגג הבית מספר אבנים.

בזמן שהפורעים פרצו את דלת הכניסה, הצית הנאשם כיסא מרופד שהיה מונח מחוץ לבית, הרים את הכיסא, שהחל לעלות עשן, והניח אותו בכניסה לבית, מתחת למשקוף, באופן שחוסם את הכניסה והיציאה מהבית.

הכיסא בער ונשרף בתוך הבית. כתוצאה מכך, סבלו שניים מילדיה של המתלוננת מקשיי נשימה בעקבות שאיפת עשן ופונו לבית חולים מוקסד.

לאחר מכן, בחלוף כחצי שעה, יידה הנאשם מספר אבנים לעבר בית נוסף בכפר.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של מעשה טרור של הצתה בנסיבות מחמירות, תקיפה הגורמת חבלה ממשית בנסיבות מחמירות ממניע גזעני, התפרעות שסופה נזק ממניע גזעני, התפרצות לבית מגורים בצוותא ממניע גזעני וניסיון היזק בזדון ממניע גזעני.


עו"ד אלון ארז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות