אישום: ביצעו המרת מטבעות וירטואליים דרך חשבון פיקטיבי

הנאשמים, דריה, 29, ואלכסנדר, 33, ורלין, בני זוג המתגוררים בצפון, נאשמים כי המרו מטבעות וירטואליים לכסף מזומן והפוך, עבור לקוחות שונים וגבו על כך עמלות
אייל חן |
אילוסטרציה envato

לבית משפט השלום בחיפה הוגש כתב אישום נגד בני הזוג דריה, 29, ואלכסנדר, 33, ורלין לאחר שביצעו המרות של מטבעות וירטואליים באמצעות חשבונות פיקטיביים.

מכתב האישום עולה כי בינואר 2018 אלכסנדר פתח חשבון בזירת המסחר Binance"" ועד ליולי 2021 ביצע פעולות של המרת מטבעות וירטואליים בתמורה לכסף מזומן וההיפך, בתמורה לעמלה, עבור לקוחות שונים, והכל באמצעות זירת המסחר הנ"ל.

ביוני 2019 פתח אלכסנדר חשבון נוסף בזירת המסחר בשמה של דריה, על דעתה, תוך מסירת פרטי זהות שלה, כדי לרמות ולמנוע מזירת המסחר לזהות פעילות עסקית חריגה על ידו.

כמה חודשים מאוחר יותר, בספטמבר 2019, פתח אלכסנדר חשבון שלישי בזירת המסחר על שמו של מכר שלו, תוך מסירת פרטי זהותו.

כתוצאה מכך, נפתחו שני חשבונות פיקטיביים נוסף והאפשרות לפעול בהם תוך הסתרת זהותו, במטרה להציג פעילות כספית מופחתת בחשבון הרשום על שמו.

אלכסנדר שלט בחשבונות הפיקטיביים וביצע באמצעותם במרמה, פעילויות של המרת מזומן למטבעות וירטואליים ולהיפך, בניגוד לתנאי השימוש בזירת המסחר.

כתוצאה ממצג השווא הפקיד אלכסנדר בחשבונות הפיקטיביים סך שאינו פחות מ-390 מיליון שקלים.

בנוסף להפקדות ביצע הנאשם פעולות של הוצאת כספים במזומן מהחשבונות הפיקטיביים בסכומים דומים.


עו״ד פלילי ניר ליסטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות