הפיגוע בבני ברק: בן 16 נאשם בניסיון רצח

כתב אישום הוגש נגד הקטין, תושב נפת ג'נין שברש"פ ולפיו הוא ביקש לרצוח יהודים כנקמה על מבצע "בית וגן", במסגרתו פעלו חיילי צה"ל במחנה הפליטים
גילי סיוון-כהן |
הפיגוע בבני ברק בתחילת החודש. צילום: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית משפט לנוער, הוגש כתב אישום כנגד קטין יליד 2006, תושב נפת ג'נין שברשות הפלסטינית, לאחר שניסה לרצוח אדם בבני ברק, כנקמה על מבצע "בית וגן".

מכתב האישום שהגישה עו"ד מרדית שיבאן פרקל עולה כי במהלך מבצע "בית וגן" גמלה בליבו של הנאשם החלטה לרצוח יהודים באשר הם יהודים, מתוך מניע לאומני-אידיאולוגי וכנקמה על המבצע. ב3.7.23 נכנסו הנאשם לישראל ללא היתר כדין, יחד עם אחיו, והשניים הגיעו לדירת מגורי פועלים בבני ברק, סמוך למתחם בו עבדו, שם הצטייד הנאשם בסכין מטבח.

בשם הנקמה

בהמשך, יצא הנאשם ממתחם העבודה על מנת לאתר קורבן, עד שהבחין בצעיר כבן 28 ברחובות בני ברק לבוש בבגדי אברך, והחליט לרצוח אותו. הנאשם שלף את הסכין שהסליק מתחת לבגדיו והניף אותה בתנועת דקירה למרכז פלג גופו העליון של הצעיר שהתגונן וכתוצאה מכך נדקר בזרועו השמאלית. מיד לאחר מכן הנאשם השליך את הסכין וניסה להימלט מהמקום, אך עוכב על ידי עובר אורח וא.א עד להגעת שוטרים.

כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח וכניסה לישראל או שהייה בה בניגוד לחוק.


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות