בזן תובעת 148 מיליון שקל מהמדינה

הרקע לתביעה: סירוב מטעם רמ"י השכרת שטח של כ-160 דונם לטובת מחסנים. בזן: "המדינה מנסה להפעיל עלינו לחץ וגורמת לנזקים כבדים"
%d7%92%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%a1%d7%99%d7%95%d7%95%d7%9f-%d7%9b%d7%94%d7%9f |
רשות מקרקעי ישראל, צילום: פלאש 90

מנכ"לי רמ"י, החשכ"ל והאנרגיה מסרבים לאשר לבזן להשכיר שטח של כ-160 דונם לטובת מחסנים וגורמים לה נזקים כבדים מטרת המדינה היא להפעיל לחץ על בזן במסגרת המו"מ שמתנהל מולה ע"י אותם גורמים.

בעקבות כך קבוצת בזן הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב תביעה עם דרישה לפיצויים בגובה של כ-148 מיליון שקלים, נגד ממשלת ישראל, החשב הכללי במשרד האוצר, מנהל רשות מקרקעי ישראל ומנכ"ל משרד האנרגיה.

בנובמבר 2020 פנתה בזן לשלושת המנכ"לים כדי שיאשרו לה השכרת השטח אשר עומד ריק ללא יכולת לעשות בו שימוש וזאת לצורך אחסון ומחסנים.

התביעה הוגשה בגין אובדן רווחים ועלויות ותשלומי ארנונה בסך של כ- 1.2 מיליון שקלים מידי שנה, על שטח שבו בזן מחזיקה ויש לה זכויות למשך 98 שנים, אך בשל סירובם של שלושת המנכ"לים נמנע ממנה לעשות בו שימוש.

בכתב התביעה טוענת בזן כי לא מדובר במעשה רשלני אלא מעשה מכוון, במטרה להפעיל לחץ על בזן במסגרת המו"מ שמתנהל מול המדינה על פינויה ממפרץ חיפה, שבו הנתבעים נוטלים חלק מרכזי, תוך שהם מסבים לה נזק כלכלי כבד. בזן תובעת כאמור כ-148 מיליון שקלים בגין הפסד הרווחים על פני 15 שנה ותשלומי הארנונה הנלווים.


שלומי הראל – עורך דין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות