הרשעות ראשונות בעקבות אסון קריסת החניון ברמת החייל

ביהמ"ש הרשיע את אריאל בבג'נוב ומשרד ירון – שמעוני – שחם מהנדסים ויועצים בעבירות של מעשה פזיזות ורשלנות שהובילו להתמוטטות תקרת חניון הברזל בת"א
גילי סיוון-כהן |
קריסת החניון ברמת החייל, ספטמבר 2016. צילום: פלאש 90

בית משפט השלום בתל אביב קבע כי אריאל בבג'נוב ומשרד ירון – שמעוני – שחם מהנדסים ויועצים בע"מ ביצעו עבירה של מעשה פזיזות ורשלנות בקשר עם התמוטטות תקרת "חניון הברזל" בתל אביב.

כזכור, לפני כשבע שנים, במהלך השלמת עבודת הבניה של חניון הברזל, התמוטטה תקרת החניון בגלל כשל תכנוני קונסטרוקטיבי בדרך של חדירת התקרה לעמודים. כתוצאה מכך נגרם מותם של שישה בני אדם.

כפי שעולה מכתב האישום המתוקן חנוך צחר תכנן את תקרת החניון שונה באופן מהותי מהתכנון המקדמי של חברת שחם.

חנוך צחר המתכנן הראשי לא ערך כלל חישובים לבדיקת חדירה של תקרת חניון הברזל בתוכנה הממוחשבת לאנליזה של מבחנים בה השתמש, לא נתן דעתו לכך שבתקרה שתכנן נדרש פתרון קונסטרוקטיבי, וסטה בצורה גסה מהסטנדרט הזהירות המתחייב.

הסדר טיעון

בהתאם לנוהל שקבעה עיריית תל אביב לניהול פרויקט חניון הברזל המחייב בין היתר להעביר לחברת שחם תכניות הנדסיות לצורך בחינת התאמתן לדרישות התכנון, הועבר לחברה תכנית קונסטרוקטיבית המציגה את גיאומטריית התקרה של חניון הברזל.

בבג'נוב אישר כי עקרונות תכנון השלד תואמים את דרישות התכנון, לא פנה לאחוזת החוף או למנהל הפרויקט כדי לדרוש בחינה של המבנה ולא עקב אחר התקדמות התכנון הקונסטרוקטיבי בפרויקט.

כאמור, בבג'נוב וחברת שחם הודו בביצוע העבירה המיוחסת להם בכתב האישום המתוקן בעבירה של מעשה פזיזות ורשלנות. המשפט בעניינם של שני הנאשמים העיקריים הנוספים בפרשה ממשיך להתנהל.


עו"ד אחמד בטאח

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות