ספק משרד הביטחון נקשר לארגוני הפשיעה והושעה

בית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב קיבל את עמדת משרד הבטחון ודחה את עתירתו של ספק שהושעה ממתן שירותים למשרד בשל קשריו לארגון פשיעה
%d7%93%d7%a0%d7%99%d7%90%d7%9c-%d7%91%d7%9f-%d7%97%d7%9e%d7%95 |
אילוסטרציה envato

בית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב קיבל את עמדת משרד הבטחון ודחה את עתירתו של ספק שהושעה ממתן שירותים למשרד. הסיבה? נקבע כי הוא בעל קשרים לארגון פשיעה.

מדובר בעתירה שהוגשה על ידי חברה קבלנית ששימשה ספק למשרד הבטחון, כנגד החלטת הוועדה להשעיית ספקים על רקע מקצועי להשעותה ממתן שירות למשרד.

החלטת הוועדה של משרד הבטחון התבססה על מידע שהעבירה לה משטרת ישראל, במסגרתו נודע לה כי החברה קשורה בארגון פשיעה מוכר מהצפון.

לאור חומרת הדברים הנובעת מהמידע שהתקבל, החליטה הוועדה על הקפאת רישומו של הקבלן לאלתר ממאגר הספקים של משרד הבטחון, ובכך נמנעת ממנו האפשרות להוסיף ולפעול במסגרת מכרזים קיימים ולהשתתף במכרזים עתידיים.

בתוך כך צוינה גם המחויבות הנדרשת מספקי המשרד לרמת אמינות גבוהה נוכח האיומים הביטחוניים הגלומים בעבודה שמבצע הקבלן במרחב התפר ובמעברי הגבול על הרגישות הכרוכה בכך.

הקשר לאבו לטיף

לאחר שנערך לספק שימוע החליטה הועדה לתת תוקף להחלטה הזמנית ולהפכה לקבועה, עד להודעה חדשה.

לעמדת המדינה, מדובר במקרה ראשון של השעיית ספק במשרד הביטחון, על סמך מידע מודיעיני חסוי, וזאת על רקע הבנה כי חדירתם של ארגוני הפשיעה לחברות הקבלניות עמוקה ומצריכה עשיית מעשה, כדי להילחם בתופעה החמורה.

השופט עמית קובי ורדי דחה את עתירת החברה וקיבל את טענת המדינה כי ההחלטה הייתה סבירה, התקבלה בסמכות וכי לא נפל בה פגם.

"מדובר בחומר סודי ממספר מקורות המסווגים מהימנים, מידע מוצלב שיש לו אף ביטוי בחלקו בראיות מנהליות, במשך תקופת זמן לא קצרה, כולל מידע שתוקף ועודכן המצביע אכן על כך, כפי שצויין בפרפרזות, שבתחילה בעלי העותרת התחברו עם ארגון אבו לטיף על מנת שהארגון יסייע להם בפתרון סכסוכים ומאז הפכה העותרת להיות חברה פרונטרית/פלטפורמה של הארגון המכוון אותה לאלו מכרזים לגשת, שחלק מהתמורה מועברת לארגון הפשע", ציין השופט ורדי.


לצפייה ודירוג כבוד השופט קובי ורדי


עו"ד שי פרטוש – עו"ד, נוטריון, מגשר, בורר מוביל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות