בעקבות פשרה: פוליטיקלי קוראת תסיר פרסומים על איתמר עמי

הסכם חסוי שהוגש לביהמ"ש קובע כי גוף התקשורת יתחייב גם שלא להוסיף עוד פרסומים בעניינו של כוכב הריאליטי שהשתתף בתוכנית "חתונה ממבט ראשון" ותבע דיבה
מעיין לביא |
צילום: פלאש 90

בית משפט השלום בהרצליה נתן תוקף של פסק דין להסכם פשרה בין משתתף הריאליטי איתמר עמי לבין גוף התקשורת פוליטקלי קוראת. ההסכם בין הצדדים הינו חסוי, אך ידוע כי הוא כולל התחייבות להסרת הפרסומים בעניינו של עמי כמו גם התחייבות שלא לפרסם פרסומים נוספים. את עמי ייצגו בהליך עוה"ד בן קרפל ואדם קרפל.

הסכם הפשרה בין הצדדים מגיע בעקבות תביעה שהגיש עמי נגד פוליטיקלי קוראת על בסיס פרסומים אודותיו בספטמבר 2021. על פי תביעתו, שהוגשה באמצעות עוה"ד בן קרפל ואדם קרפל, עם ראשית השתתפותו בתוכנית "חתונה ממבט ראשון", פורסמו בחשבונות המדיה החברתית של אתר "פוליטקלי קוראת" פוסטים המבקרים אותו.

האתר מתח ביקורת על מערכת היחסים של המשתתף עם משתתפת נוספת בתוכנית. "בימים אלה", כך נכתב באותו הפוסט, על ידי שני קדר, "יוצא לכל צופי חתונה ממבט ראשון לחזות במשהו שנדיר לתפוס אותו על מסך – איך מתחילה מערכת יחסים מתעללת". עוד נטען באותו הפרסום כי יש לעמי "אגו ממש ממש שברירי ולא מפותח" וכי יהיה מוכן לקשר זוגי רק לאחר שישקם "את הנטיות הכוחניות שלו והרצון להקטין ולשלוט".

ללא כוונה לפגוע

הסכם פשרה חסוי שהוגש לביהמ"ש קובע כי גוף התקשורת "פוליטיקלי קוראת" יסיר את כלל הפרסומים שפרסמו בעניינו של משתתף תוכנית הריאליטי "חתונה ממבט ראשון", איתמר עמי. במסגרת הפשרה, הצהירו נציגות "פוליטיקלי קוראת" כי "לא הייתה לנו שום כוונה לפגוע בתובע". בנוסף, ניתנה התחייבות שלא לפרסם עוד שום דבר בעניינו של משתתף הריאליטי.

על מנת להתמודד מול הביקורת החמורה שכר עמי משרד יחסי ציבור ובמקביל הגיש תביעת לשון הרע בה דרש פיצוי של 250 אלף שקלים.

באי הכוח של גוף התקשורת, עורכי-הדין אפרת פודם ואסף דרעי, טענו בקו ההגנה כי האמירה בפרסום הייתה כללית לגבי "מערכות יחסים רעילות" ולא הייתה כוונה לאדם ספציפי.

לאחרונה הושגה בין הצדדים פשרה שהוגשה לביהמ"ש ונותרה חסויה, אף שקיבלה תוקף של פסק דין. הפשרה כוללת התחייבות של גוף התקשורת להסיר את הפרסומים בעניינו ולהתחייב שלא לפרסם אחרים.

לפרוטוקול הצהירו הנתבעים: "בחודש 21/09 פרסמנו ושתפנו מלל אשר ניתן להבין שמתיימר לנתח את אישיותו של התובע. היום, לאחר שנוהל הליך משפטי, הבהרנו שלא הייתה לנו שום כוונה לפגוע בתובע או לנתח את אישיותו וכל שנכתב ופורסם על ידנו, נכתב אך ורק על בסיס הדמות שהצטיירה, כך לדעתנו מתוכנית הטלוויזיה. אנו מבקשות להבהיר, אנו לא מכירות את התובע, אין לנו דבר אישי נגדו ואין לנו כל ידיעה אישית ויכולת אמיתית לנתח את אופיו. במידה והתובע נפגע מהפרסומים שפרסמנו, אנו מבקשות בהזדמנות זו להבהיר את תוכן הפרסומים".


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות