המיליונר, בת הזוג והנהג שתבע מיליונים

לאחר מותו של מיליונר ישראלי, טוען מי ששימש כנהג וכעוזר האישי של בת זוגו כי נגרמו לו נזקים ובשל כך עליו לקבל פיצוי. האם ביהמ"ש קיבל את תביעתו?
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה

נהג ועוזר כללי של בת זוגו של מיליונר, שניהל חברות גדולות במשק, טען שנגרמו לו נזקים נפשיים מהאישה והוא פוצה מבלי להודות בטענות במאות אלפי שקלים.

לאחר מותו של המיליונר, הציג כתב התחייבות שהודפס על נייר מכתבים של המיליונר לפיו הוא התעתד לתת לו 8.8 מיליון שקלים. התובע הגיש תביעת חוב למנהל העיזבון והוא דחה אותה ובתגובה תבע את העיזבון בלמעלה מ-10 מיליון שקלים וכעת בית המשפט דחה את התביעה ואף הורה לנהג לשלם 100 אלף שקלים הוצאות משפט.

התובע הועסק בשנים 1996-1997 הועסק על ידי בת זוגו ואם בנו של המנוח מחוץ לנישואיו, בתפקיד נהג ועוזר כללי.

התובע הפסיק את עבודתו אצלה בשנת 1997 וחזר לעבוד אצלה בשנת 2004 למשך כחצי שנה עד שפוטר על ידה.

המנוח היה איש אמיד ביותר, בעל השכלה משפטית וכלכלית, שניהל חברות גדולות.

כשלוש שנים לאחר פיטוריו התובע, הגיש התובע תביעה נזיקית בבית משפט זה כנגד המנוח ובת הזוג, בטענה שבתקופות העסקתו אצלה הוא חווה חוויות שליליות ופוגעניות ונגרמו לו נזקי נפשיים, מאחר שהיא התעללה בו קשות, העליבה אותו, צעקה עליו וכתוצאה מכך נגרמה לו נכות נפשית בשיעור של 50%.

השניים הכחישו את טענות התובע והגישו חוות דעת נגדית מטעמם, לפיה לא נגרמה לתובע כל נכות נפשית בגין העסקתו. לאחר הגשת תצהירי הצדדים, הופנו הצדדים ע"י ביהמ"ש להליך גישור וכעבור כחצי שנה הצדדים הגיעו להסכם לפיו מבלי להודות באף טענה של התובע והמנוח ישלם לו תשלום בסך של 800 אלף שקלים.

הוצאות גבוהות

בתביעה החדשה שהגיש לאחר מותו של המיליונר, התובע טען כי המנוח יצר עמו מיוזמתו קשר טלפוני והציע להעניק לו כתב התחייבות לתשלום של 8.8 מיליון שקלים, בתנאי שהתובע לא יגלה אודות דבר קיומו של כתב ההתחייבות אף לעורכי דינו.

בכתב ההתחייבות שהודפס על נייר מכתבים של המנוח, התחייב זה לשלם לתובע את הכסף בעשרה תשלומים מדי שנה על סך 800 אלף שקלים.

מנגד, נטען כי כתב ההתחייבות הוא מסמך מזויף. הנטל הוא על התובע להוכיח שהמסמך אמיתי ואולם התובע כשל להוכיח זאת ולא הביא ולו עד אחד שטען כי ראה את המסמך המקורי ומדובר בתביעה "מפוברקת הנסמכת על זיוף".

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, נפתלי שילה, דחה את התביעה וציין כי מדובר בעדות יחידה של התובע שלא נמצא לה חיזוק או סיוע מאף עד אחר וגרסתו מעלה תהיות ותמיהות רבות ביותר.

"התובע לא עמד ולו במקצת מהנטל הנדרש להוכחת תביעתו שכתב ההתחייבות הוא מסמך אותנטי, במיוחד שעסקינן בתביעה כנגד עיזבון. בדיקת הפוליגרף שהתובע צירף לתביעתו אינה קבילה ואין לה כל ערך ראייתי. משהתביעה נדחתה, וטוב היה אם היא לא הייתה מוגשת מלכתחילה, התובע ישלם לנתבע הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך כולל של 100 אלף שקלים.


לצפייה ודירוג כבוד השופט נפתלי שילה


עו"ד עדן חג'ג'

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות