שוחררה לביתה הגננת מאילת הנאשמת בהתעללות בפעוטות

זעם רב בקרב הורי הילדים שנפלו קורבן למעשיה של אילנה קובר בגן הילדים באילת. זאת, לאחר שביהמ"ש הורה על שחרורה למעצר בית: "נלחם לקבל צדק"
אייל חן |
מחאת הורים נגד גננות מתעללות. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אילנה קובר בת ה-64 מאילת, נאשמת בכ-400 מקרי התעללות ב-23 פעוטות בגן שבו עבדה שוחררה למעצר בית. שבועות ספורים לאחר שהפרקליטות הגישה כתב אישום חמור ומזעזע נגד הגננת, הורה בית המשפט על שחרורה למעצר בית, תחת ערבויות וללא איזוק אלקטרוני.

לפי החלטת בית המשפט, קובר תפקיד בבית המשפט 25 אלף שקלים ותמציא ערבויות בגובה 50 אלף שקלים ותשהה בתקופה הקרובה בביתה. כחלק מתנאי שחרורה, אסר ביהמ"ש על קובר להכניס פעוטות וילדים לבית שבו היא תשהה במעצר בית והוטל עליה איסור עיסוק וגישה לפעוטות כמו גם צו איסור יציאה מהארץ.

הורי הילדים שנפלו קורבן למעשיה זועמים. לדבריהם, הם קיבלו בתדהמה את החלטת בית המשפט שאף אינה כוללת איזוק אלקטרוני.

עו"ד רז אלמוזנינו המלווה את ההורים בהליך הפלילי הדגיש כי "ההורים יילחמו את טיפת דמם האחרונה כדי שילדיהם יזכו לצדק" וכי הם המומים מכך שאינה נמצאת עוד במקום הראוי לה – בית המעצר.

380 מקרי התעללות

כתב האישום נגד קובר הוגש בחודש שעבר והוא מייחס לה לכל הפחות 380 מקרים שונים של מעשי התעללות גופנית ונפשית בכ-23 פעוטות מתוך 26 ילדי הגן, בגילאי 9 חודשים ועד 3 וחצי.

על פי האישום, קובר "תקפה את הפעוטות בדרכים שונות.

בין היתר משכה כיסא שפעוט עמד עליו והעיפה את הפעוט לרצפה, בעטה בראשו של תינוק שישב בטרמפולינה, חצתה את החדר כדי לתקוף פעוט שישב בכיסאו, משכה חלק מהפעוטות כשהיא מכניסה יד לתוך פיהן, משכה לפעוטות בשערותיהם וגררה אותם, הפנתה אלימות מכוונת מצד חלק מהפעוטות כלפי אחרים כשהיא מעודדת חלק מהם להכות ולמשוך בשערות של פעוט אחר, חסמה את פיהם של פעוטות בכדי למנוע מהם להשמיע קול או בכי, לחצה על חזיהם וצווארם של פעוטות תוך שהיא מפעילה את משקל גופה ועוד".

על פי האישום, אכזריותה של הגננת התבטאה בכך שלא פעם תקפה תינוקות ופעוטות שלא תוך כדי טיפול בהם, אלא שהיא ניגשה אליהם על מנת לתקוף אותם גם כשהיו שקטים או עסקו בענייניהם.


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות