העבריין שהורשע בעוקץ נאשם בהונאת חברו לכלא

איש העסקים נסים דז'לדטי מרצה עונש מאסר לאחר שהורשע בהשתלטות על עסקי אוליגרך וכעת הוא מסתבך שוב בכתב אישום המייחס לו הונאה ביותר ממיליון שקל
גילי סיוון-כהן |
המתין שנה ושבעה חודשים. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

איש העסקים נסים דז'לדטי, שרק לפני כשנה נקבע כי ישלם מס על הכנסות בהיקף כ-33 מיליון שקל ובעבר הורשע ב-2016 ו-2017 בהשתלטות על עסקי האוליגרך אלכסיי זכרנקו, מסתבך שוב כאשר הוגש היום נגדו כתב אישום בגין עבירות מרמה, גניבה בידי מורשה ועוד, לאחר שהונה בלמעלה ממיליון שקלים אסיר שישב עימו בכלא.

על פי כתב האישום, המתלונן ריצה עונש מאסר בבית הכלא מעשיהו עד לשחרורו מהכלא שם הכיר את נסים דז׳לדטי, אשר גם הוא ריצה עונש מאסר.

במהלך שהותם המשותפת של דז׳לדטי והמתלונן בכלא מעשיהו, סיפר לו על נפלאותיו בשוק ההון במטרה לפתות אותו להשקיע כסף באמצעותו על מנת להונות אותו, בין היתר לצורך תשלום מיסים ופיקדון אותם התחייב נסים דז׳לדטי לשלם במסגרת הסדר פשרה בהליכי ערעור בתיק הקודם שלו.

בין השאר הוא סיפר לו כי הוא עומד לרכוש שליטה, באמצעות בית המשפט, בחברה בורסאית, אשר יש לה פטנט בענף הסיליקון, ואז להנפיק אותה, או סיפור דומה.

נסים דז'לדטי, הציע למתלונן להשקיע סכום של מיליון שקלים, תמורתו יהיה זכאי להירשם כבעלים של 2.5% מהון המניות בחברה אשר תרכוש 20% מהחברה הציבורית וכי שווי החברה ביום ההשקעה נקבע לסך 40 מיליון שקלים, מה שיהפוך את המתלונן שיצא מהכלא לאדם עשיר.

בהמשך, כך נטען בכתב האישום, אמר לו כי התקבל אישור בית המשפט לרכישת השלד הבורסאי ולביצוע העסקה והוא נרכש תמורת 8 מיליון שקלים ולכן על בעלי השליטה להעביר את חלקם.

חלקו של המתלונן הוא 250 אלף שקלים אותם על המתלונן להעביר בתוך 90 יום, לטובת בית המשפט, אל חשבון של עורך הדין הנאמן הקשור לעסקת השלד הבורסאי, להעברת הכסף לבית המשפט, לשם רכישת השלד הבורסאי.

עוקץ מתוחכם

המתלונן התרשם מאוד מהעבודה שהנאמן אליו יועבר הכסף הוא מי שהיה ניצב במשטרה והוא התפתה לעסקה גם בשל כך ודז'לדטי האיץ במתלונן למכור בית בנתיבות על מנת שיוכל להפקיד את כל הסכום בסך מיליון שקלים ובתוך 90 יום, את המקדמה בסך 250 אלף שקלים.

מיד עם שחרורו מהמאסר המתלונן העמיד לאלתר את הבית למכירה, מצא קונה וקיבל ממנו מקדמה בסך 250 אלף שקלים והעביר את הכספים לנאמן שלא היה קשור לעסקת השלד הבורסאי ולא ידע דבר וחצי דבר אודותיה וחשב שפתח את חשבון הנאמנות נפתח אך ורק לתשלום במסגרת הסדר פשרה בערעור של נסים דז'לדטי ולאחר שהכסף הועבר הנאמן הודיע על כך לבית המשפט, במסגרת ההסדר לסיום הליך הערעור ודז'לדטי שוחרר מהכלא כאסיר ברשיון.

אולם זה לא הספיק לדז'לדטי והוא פנה שוב למתלונן והציע לו להשקיע עןד רבע מיליון במניות של חברה ציבורית תמורת רווח של 20 אלף שקלים בחודש אולם המתלונן נתן לו רק 100 אלף שקלים פרט לעוד 750 אלף שקלים שהומר למט״ח ונמסר לדז'לדטי במזומן, ממנו נוכתה עמלה בסכום חריג בסך 22 אלף שקלים.

בכתב האישום צוין כי "תמורת הסכום בסך מיליון שקלים לא קיבל המתלונן דבר ודז'לדטי לא עשה דבר בקשר לרכישה או הקצאת מניות כלשהן עבור המתלונן אלא משך את הכסף במזומן, לכיסו, והותיר את המתלונן המרומה בידיים ריקות.

והוא השיב לו רק את הסכום בסך 100 אלף שקלים, זאת לאחר שהמתלונן לחץ לקבל כספו בחזרה לאחר שתקוותיו לקבל תשואה חודשית של אלפי ששקלים מההשקעה נכזבה, הואיל ולא קיבל דבר".


עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות