״התאכזרה והתעללה בקשישה עד כדי אובדן צלם אנוש״

כתב אישום חמור נגד מטפלת סיעודית מהפיליפינים בגין התעללות בחסרת ישע: ״הקשישה הפכה עבורה לשק חבטות, משל הייתה חפץ שאין כל ערך בו״
גילי סיוון-כהן |
אשרה הומניטרית - מה צריך לדעת » מדריך obiter
עובדת סיעוד (למצולמות אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: פלאש 90

״הקשישה הפכה עבורה לשק חבטות, משל הייתה חפץ שאין כל ערך בו״, כך נכתב בכתב אישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נגד מטפלת סיעודית מהפיליפינים, בת 34, בגין התעללות בחסר ישע, לאחר שהיתה מכה קשישה דמנטית בה טיפלה.

על פי כתב האישום במספר רב של הזדמנויות ביצעה המטפלת מעשי התעללות בקשישה, שהינה חסרת ישע הזקוקה לעזרה במילוי צרכיה הבסיסיים וסובלת מדמנציה מתקדמת.

הנאשמת התאכזרה לקשישה, בין היתר, בכך שתקפה אותה בחלקים שונים בגופה במכות ואגרופים, משכה בשערה ובאפה, הכתה אותה בחפצים שונים, והתיזה עליה חומר אלכוהולי.

בנה של הקשישה שחשד כי אימו חווה התעללות מצד המטפלת הוא התקין מצלמת אבטחה בדירה בה התגוררו יחד המטפלת והקשישה ובהם מתועדים כלל מעשי התקיפה.

הבן מסר בעדותו שהגיע לדירת אימו והבחין בחבלות בגופה, הדבר עורר את חשדו ועל כן בדק את מצלמות האבטחה וגילה את מעשי האלימות שביצעה המטפלת כלפי אמו.

בעדותו הוא מסר גם פירוט של ההודעות ששלחה לו המטפלת עם צילומי חבלות על גוף הקשישה ובהן טענה בכזב כי הקשישה נחבלה בשנתה וכן הודעה מהמטפלת בשבוע שעבר, לפיה אינה יודעת מה מקור החבלות של הקשישה.

בקשה למעצר עד תום ההליכים

המטפלת הודתה בחקירתה כי הכתה את הקשישה במספר הזדמנויות בחלקים שונים בגופה וכן כי התיזה עליה חומר אלכוהולי. לטענתה מעשיה נבעו מלחץ וממצב מנטלי לא פשוט אליו נקלעה כעובדת זרה מהפיליפינים.

עם זאת, הכחישה חלק מהמעשים המיוחסים לה.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים צויין כי: ״הנאשמת התאכזרה והתעללה בקשישה ומעשיה מלמדים על מסוכנותה הרבה עד כדי אובדן צלם אנוש, כך שהקשישה הפכה עבורה לשק חבטות, משל הייתה חפץ שאין כל ערך בו. לצד המסוכנות חשש עוצמתי מפני הימלטות מאימת הדין בהעדר זיקה לישראל ומכאן שעילות המעצר מתקיימות במלוא עוזן. נוכח כל האמור, מתבקש בית המשפט הנכבד להורות על מעצרה של המשיבה עד תום ההליכים המשפטיים נגדה״.


עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות