שנתיים מאסר לגבר שתקף טרנסג'נדרית לאחר שקיים עימה יחסי מין

ע"פ הרשעתו, לאחר שהנאשם גילה כי האישה לה שילם עבור שירותי זנות עברה שינוי מין, הוא היכה וחנק אותה. השופטת: "אנשים שכחו איך לדבר אחד עם השני"
רונן לוי |
זנות בתל אביב, צילום: פלאש 90 (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה)
צילום: פלאש 90 (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה)

מזעזע: גבר שקיים עם אישה יחסי מין תמורת תשלום, גילה שהיא טרנסג'נדרית ותקף אותה באכזריות.

השבוע בית המשפט גזר עליו שנתיים מאסר ופיצוי למתלוננת בסך 5,000 שקלים. "אנשים, גם נורמטיביים לכאורה, שכחו "איך לדבר אחד עם השני" והם פונים לאלימות בין מילולית ובין פיזית כמוצא ראשון", כתבה השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב בגזר הדין.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי יחידת התביעות של המשטרה, הנאשם שהה בתחומי מדינת ישראל וחיפש עבודה והזדהה בפני מנהלת מסעדה בגבעתיים באמצעות תעודת זהות ישראלית, הנושאת את שמו של אדם אחר ועבד כטבח.

באחד הימים הוא יצר קשר עם המתלוננת ופגש אותה בדירה שם קיימו יחסי מין, תמורת תשלום.

בכתב האישום נטען, כי בתום קיום יחסי המין התגלע ויכוח בין הנאשם למתלוננת, ובמהלכו לאחר הנאשם גילה שהמתלוננת היא למעשה טרנסג'דרית, תקף אותה באופן שחנק אותה, ריסס את פניה בגז פלפל, ונתן לה מכות אגרוף מרובות לפנים.

חרף ניסיון המתלוננת לברוח מהנאשם ולהתגונן באמצעות "שוקר" שהיה ברשותה, המשיך הנאשם לתקוף אותה, בכך שחנק אותה, עד שלבסוף הצליחה המתלוננת לצאת מהדירה ולהזעיק משטרה.

"המכות שקיבלת – זה כלום"

בהמשך, הוא איים עליה באמצעות הודעות מהטלפון שלו באומרו: "המכות שקיבלת עכשיו זה עוד כלום לעומת אם אני תופס אותך בפעם הבאה", "אם אתה הולך למשטרה אני אכניס לך סכין לצוואר", "אם אני יודע שנתפסתי עלייך, בסופו של דבר אני אקבל עלייך מאסר של שישה חודשים ככה או ככה, אני אצא מהכלא ואני אחזור אלייך גם אם אקבל עוד שלוש שנים", "כמו שהגעתי אלייך מירושלים כדי לעשות לך ככה אני יכול לעשות כל דבר אחר, גם אם תגיע לאלוהים". השוטרים שגילו את מקום הימצאו הגיעו למסעדה בגבעתיים, שם שהה הנאשם באותה עת והוא נעצר.

התובעת המשטרתית טענה כי מדובר במקרה אלימות חמור, של תקיפה ברוטאלית וממושכת על רקע שנאה כלפי המתלוננת בשל זהות מגדרית שונה, כאשר פערי הכוחות בין הנאשם למתלוננת גדולים, ומשכך, מידת הפגיעה בערכים המוגנים היא גבוהה במיוחד. עוד נטען על ידה כי למתלוננת נגרמו חבלות קשות ונזק נפשי, כאשר עד היום היא חווה פחד וטראומה עקב מעשי הנאשם.

האלימות חסרת רסן שהפעיל הנאשם כלפי המתלוננת יכולה הייתה להביא לתוצאות חמורות מאלה שהתרחשו ורק במזל האירוע הסתיים בחבלה חמורה אחת. עוד הוסיפה השופטת כי מדובר באוכלוסייה אשר חשופה לאלימות וזקוקה להגנה יתרה של החברה ובתי המשפט.

להחמיר בענישה

"הנאשם נקט באלימות חמורה כלפי המתלוננת… אמנם לא מדובר בעבירת אלימות מתוכננת, אך הכוח והאכזריות שהפעיל הנאשם כלפי המתלוננת, תוך שהוא עושה שימוש בגז פלפל ומכה בה בפניה, מצביעים על העדר רסן מצד הנאשם. עוד יש להדגיש, כי התקיפה האלימה נמשכה דקות ארוכות עד שהצליחה המתלוננת להימלט מהדירה", כתבה השופטת פיקוס בוגדאנוב בגזר הדין.

עוד הוסיפה: "לא אוכל לקבל את טענת ההגנה כי הנזקים הפיזיים שנרגמו למתלוננת, אינם ברף הגבוה גם אם לא הצריכו המשך טיפול… האלימות הפיזית והמילולית פשטה ברחובותינו כאש בשדה קוצים. האלימות מופנית כלפי אנשים זרים וכלפי אנשים קרובים, ברחוב, בבית ובמקומות ציבוריים. אנשים, גם נורמטיביים לכאורה, שכחו "איך לדבר אחד עם השני" והם פונים לאלימות בין מילולית ובין פיזית כמוצא ראשון. לא ניתן להשלים עם התנהגות זו ועל בתי המשפט להגיב על כך בענישה חמורה שכוללת מאסרים בפועל לתקופות ממשיות".


לצפייה ודירוג כבוד השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות