האם הצליחה הסבתא מגרמניה לנקום בנכדיה?

לאחר שנכדיה ביקשו ממנה מסמכים שיסייעו להם בהוצאת דרכון אירופי הסבתא מגרמניה סירבה בטענה כי "לא תיתן צ'ופר למי שאינו מדבר איתה 15 שנה", בצעד הבא הם תבעו אותה
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

"ילדים שלא מדברים איתי 15 שנה לא מגיע להם צ'ופר" טענה סבתא, שנתבעה על ידי נכדיה שביקשו לקבל מסמך פורמאלי על מנת להוציא אזרחות גרמנית. השופטת לורן אקוקה שקיבלה את בקשת הנכדים ציינה כי הוצאת המסמך לא תפגע בפרטיות הסבתא ודחיית הבקשה תגרום להם נזק.

על פי הנטען, מטרת הבקשה היא רצון הנכדים להגיש בקשה לאזרחות גרמנית, מכוח אזרחותה הגרמנית של סבתם. הם טענו כי הם נדרשים על פי החוק הגרמני, לשם קבלת האזרחות להציג תמצית רישום של האב ושל הסבתא על מנת לבסס את ההקשר המשפחתי בין הסבתא שהיא כאמור ילידת גרמניה, לבין הנכדים כתנאי להכרה בזכאות לקבלת אזרחות גרמנית.

נתק משפחתי

הבעיה נוצרה כאשר בין הסבתא לנכדים סכסוך רב שנים שהוביל בסופו של דבר לנתק בין הצדדים, ובעטיו היא סרבה לסייע להם בכל דרך שהיא. בא כוחה של הסבתא טען כי זכותה לפרטיות. עוד נטען על ידה שהיא "לא מעוניינת בגלל איך שהם התנהגו אליה, 15 שנה היא לא עניינה אותם…ואיך התייחסו אליה כל השנים… בן אדם שרוצה עזרה מאדם הוא גם מצפה ליחס", אמרה הסבתא והוסיפה: "לתת להם צ'ופר? ילדים שלא מדברים איתי 15 שנה לא מגיע להם צ'ופר".

בסיכומו של דבר השופטת פסקה לטובת הנכדים וציינה בהחלטתה כי המסמך אינו יכול לפגוע בפרטיות הסבתא ואין בו כדי לגרום נזק למשיבה, זאת שעה שאם היא תדחה את הבקשה, יגרם נזק לנכדים. "לא מצאתי כי בהתנגדות המשיבה יש ממש ובוודאי שאין בה כדי להצביע על פגיעה בפרטיות. תמצית הרישום כאמור כוללת פרטים המצויים בידיעת המבקשים לנוכח הקשרים המשפחתיים, ואין גם חולק בדבר. סירובה של המשיבה מבוסס על שיקולים רגשיים שאינם ממן השיקולים שבית המשפט צריך לשקול", כתבה השופטת אקוקה בהחלטתה.


עו”ד ונוטריון ארז קרט

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות