40 חודשי מאסר לגבר שביצע עבירות מין בנערה עם מוגבלות שכלית

ביהמ"ש בת"א גזר את העונש על חיים פלג וחייב אותו בפיצוי של 50 אלף שקלים למתלוננת, שהייתה בת 15 בלבד בעת המעשה ושניסתה לשים קץ לחייה בעקבותיו
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

בית משפט השלום בתל אביב גזר על חיים פלג 40 חודשי מאסר, 12 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי בסך 50 אלף שקלים למתלוננת, לאחר שהורשע בחודש שעבר בביצוע עבירות מין בקטינה עם מוגבלות שכלית ונפשית כאשר הייתה בת 15 בלבד.

חיים פלג הורשע במהלך החודש האחרון בעבירות של בעילה אסורה בהסכמה, גרם בעילה אסורה בהסכמה והחזקת חומר תועבה.

העבירות בוצעו בקטינה ילידת 2002, כאשר הייתה בת 15 בלבד.

פלג ניהל עם הקטינה התכתבויות אינטנסיביות בעלות תוכן מיני, ביודעו את גילה. בהמשך, פגש את הקטינה בסמוך לבית ספרה והסיע אותה ברכבו למקום מרוחק, שם בעל אותה בהסכמתה.

במהלך ניהול המשפט הגישה הפרקליטות בקשה לאפשר למתלוננת להעיד עם אמצעי התאמה.

בהתקרב מועד העדות, התברר כי הדרדר מצבה הנפשי של המתלוננת, שהייתה בפוסט טראומה בעקבות מעשיו של הנאשם.

"נזק בלתי הפיך"

לפיכך על מנת שלא לגרום לנזק בלתי הפיך למתלוננת ובהתאם לחוק הליכי חקירה והעדה (התאמה לאנשים עם מוגבלות שכלית או נפשית) פנתה הפרקליטות לבית המשפט וביקשה לפטור את המתלוננת מעדות ולהגיש את הודעותיה מהמשטרה, חלף עדותה.

לאחר ששמע עדים מומחים אשר העידו על מצבה הנפשי של הקטינה, קיבל השופט איתן קורנהאוזר את בקשת הפרקליטות ופטר את המתלוננת, לנוכח מצבה הנפשי, ממסירת העדות.

בשלב הטיעונים לעונש, המדינה הדגישה את פער הגילאים המשמעותי בין הנאשם לקטינה שעומד על 35 שנים, את גילה הצעיר של הקטינה בעת ביצוע העבירות וכן את הנסיבות החמורות שבהתנהלות הנאשם, אשר יזם את הקשר המיני, תכנן והוציא לפועל את המפגש ואת קיום יחסי המין, למרות שידע את גילה.

בפסק הדין, ציין השופט קורנהאוזר כי "הנאשם לא עבר במשך שנים מאז ביצוע העבירות כל ניסיון לבחון את הרקע שהביאו לבצע את המעשים הנלוזים בהם הורשע, בין אם טיפולי ובין אם אחר, ולא הצביע על ראשית הפנמה או הבנה של הפסול במעשיו".

עוד הוסיף השופט כי "בית המשפט נחשף במהלך ניהול הליך זה למידת הפגיעה העמוקה בקטינה בשל מעשי הנאשם, לשבר העמוק שנפער בנפשה ללא איחוי עד כדי ניסיונות אובדניים חוזרים ונשנים במחלקה סגורה".


לצפייה ודירוג כבוד השופט איתן קורנהאוזר


עו"ד אביעד רייפר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות