נפצע ממגלשת מים בקאנטרי – יפוצה ב-1.6 מיליון שקלים

ביהמ"ש פסק כי חברת הביטוח תפצה את הצעיר, בן 18 בעת התאונה, שהגיע למרכז נופש בצפון ונפגע בראשו בעת שגלש במגלשת מים מהירה
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

הקיץ כבר כאן ובילוי בקאנטרי ובמגלשות מים, הוא חלק מהשגרה היומיומית, אבל לעיתים אי שמירה על התקנות מצד מרכזי הנופש הופך את הבילוי לסבל.

צעיר, בעת שהיה בן 18, הגיע למרכז נופש בצפון ונפגע בראשו בעת שגלש במגלשת מים. באחרונה בית המשפט הורה לחברת הביטוח של הקאנטרי לפצות אותו בסכום של כ-1.6 מיליון שקלים.

על פי התביעה, התובע עשה שימוש לראשונה במגלשת המים האדומה המהירה ובישיבה וכאשר הגיע בפתאומיות ובמהירות גבוהה מעל עיקול מוגבה במגלשה וכתוצאה מהזרימה החזקה מאוד של המים גרם הדבר להתהפכות גופו של התובע על בטנו כשראשו לכיוון הירידה במהירות ובעוצמה רבה, מבלי שלתובע הייתה אף היכולת לבלום את תאוצתו ומהירותו, ובסיום נחבט ראשו של התובע בחוזקה בקרקעית בריכת הנחיתה.

התובע נחבל בראשו ובעזרת אחרים יצא מהבריכה.

בעקבות התאונה התובע הובהל לביה"ח רמב"ם בחיפה ממנה עלה כי לתובע נגרם שבר בגולגולת, דימום תוך גולגולתי וגם חשד לשבר בחוליה.

הוא אושפז במחלקה לטיפול נמרץ, וכחמישה ימים לאחר התאונה שוחרר לביתו.

בהמשך התובע היה במעקב רפואי במסגרת קופ"ח בעיקר בשל כאבי הראש וגם החשד לשבר באחד הזיזים של החוליה.

התובע הגיש תביעתו ותמך אותה בחוות דעת של מומחה לנוירוכירורגיה אשר העריך את נכותו הרפואית בשיעור כ-47%.

בניגוד להוראות

הקאנטרי מצידו טען כי התובע גלש בניגוד להוראות על בטנו עם ראשו כלפי מטה אולם נמנעו מהבאת ראיות ועדים והסתפקו בטענה כי גרסת התובע והעד מטעמו למעבר מישיבה לשכיבה על הבטן עם הראש לכיוון בריכת הנחיתה בזמן הגלישה, אינה הגיונית בהסתמכם על חו"ד מקצועית.

בעדותו בבית המשפט אמר התובע: "אני ישבתי עם רגליים ישרות, היה זרם מים חזק. הגעתי לגבנונית התרוממתי באוויר ואני זוכר את עצמי על הבטן".

פרט לתובע העידו גם חברו שעמד על כך שלא ניתן היה לצאת לגלוש על הבטן כי ה'משלח' לא איפשר זאת.

אולם השופט אברהים בולוס קיבל את טענת התובע שהוכיח את גרסתו לעניין שינוי תנוחת גופו תוך כדי גלישה.

"אמנם כטענת הנתבעות והמומחה נראה על פני הדברים כי ההתהפכות מישיבה כשהרגליים מושטות קדימה לשכיבה על הבטן תוך כדי הגלישה, היא לא שגרתית ואף במידה מסוימת קשה לדמיין את התרחשותה. אך בצד זאת, ניסיון החיים למדנו כי גם תאונות אינן עשויות מקשה אחת, יש כאלה המתיישבות היטב עם שורת ההיגיון ואותן ניתן להסביר בפשטות וגם לעמוד על מכניזם ההתרחשות, ובאחרות קיים קושי בהצבעה על שלבי ומנגנון התאונה", כתב השופט בולוס.

עוד הוסיף השופט, כי הקאנטרי הפר הוראות חקוקות מפורשות, כמו הקפדה על מפלס מים בגובה הדרוש בבריכת הנחיתה: "התרשלות הנתבעות במקרה זה היא בולטת ביחוד לנוכח הפרתן לתקנות שתכליתן לשמור על ביטחונם ושלימות גופם של המשתמשים במגלשה. בתקנות אלו נקבעו אמצעי בטיחות חיוניים המיועדים להבטיח בכל מצב כי הגלישה תסב הנאה לגולש ותמנע התרחשותן של תאונות… לעומק מפלס המים חשיבות מכריעה, שכן הוא מיועד למנוע התנגשות בין גופו של הגולש לקרקעית הבריכה, ומכאן גם מחוקק המשנה עמד בפירוט על העומק הדרוש. מחובת הקאנטרי לקיים אחר התקנות, לפקח מקרוב ולדאוג כי לא תחול נסיגה במפלס המים דבר שעלול לחשוף, אף בהסתברות גבוהה, את הגולשים לסכנה מוחשית לפגיעה בגופם".


לצפייה ודירוג כבוד השופט אברהים בולוס


עו"ד אחמד בטאח

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות