התפרע ברחוב ועצר את התנועה – מה העונש שקיבל?

ביהמ"ש הסתפק בעונש קל במיוחד על נאשם, צעיר מי-ם, שבמהלך מסיבת פורים הפר את הסדר, סירב לבקשת השוטרים להתפנות ואף היכה אחד מהם
גילי סיוון-כהן |
מעצר, ארכיון. צילום: משטרת ישראל

בשנים האחרונות תקיפות של שוטרים הפכו לחלק מהשגרה, רבים לא נותנים כבוד לשוטרים ובתי המשפט לא מחמירים בעונשם של המתפרעים, כמו במקרה של צעיר מירושלים שבמהלך מסיבת פורים גרם לעצירת התנועה, סירב לבקשת השוטרים לעזוב את המקום וחבריו עוד היכו את השוטר כדי לשחררו – בית המשפט הסתפק בקנס של 4,000 שקלים.

על פי כתב האישום, בו הורשע הנאשם בעבירות הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ואיומים, הנאשם וחבריו נטלו חלק במסיבת פורים שהתקיימה ברחוב אגריפס בירושלים, סמוך לכולל שבו הם לומדים.

הנאשם רקד באמצע הכביש וגרם, יחד עם אחרים, לעצירת תנועת כלי הרכב. שוטרים שהגיעו למקום ביקשו מהנאשם וחבריו לפנות את הכביש.

הנאשם לא ציית להוראות השוטרים, נעמד מול מכסה המנוע של רכב המשטרה, אשר נאלץ לבלום בלימת חירום, ובתוך כך נוצר מגע בין הנאשם למכסה המנוע של הרכב.

השוטרים יצאו מהרכב, הנאשם ניגש לאחד מהם, יצר עמו מגע פיזי, והשטר הדף אותו ממנו באמצעות ידיו.

גם לאחר הדיפה זאת הנאשם שב ויצר מגע פיזי עם השוטר.

השוטרים ביקשו לעצור את הנאשם, אך הוא התנגד באופן פיזי ואלים למעצרו. השוטר הפיל את הנאשם לארץ והמון החוגגים שהיו במקום תקפו קשות את השוטר משכו בבגדיו ובציוד שלו, השליכו לעברו מזון, יין בקבוקים וחפצים אחרים.

אלימות קשה כלפי השוטרים

עוד צוין באישום, כי אחד המתפרעים הצליח לנתק בין הנאשם לשוטר, הנאשם התרומם מהרצפה והשוטר הוציא תרסיס גז פלפל שהיה ברשותו, ריסס אותו לעבר הנאשם ושב והפילו לארץ.

הנאשם המשיך להתנגד למעצר, אך השוטרים הצליחו לאוזקו תוך שימוש בכוח סביר.

במהלך האירוע איים הנאשם על אחד השוטרים ואמר לו שישחט אותו, שיהרוג אותו, ציין את מקום מגוריו של השוטר ואמר "חכה חכה מה אני אעשה לך".

השופטת ג'ויה סקפה שפירא ציינה בגזר הדין כי התנהלותו של הנאשם טרם מעצרו הייתה דומיננטית וחריגה ביחס לחוגגים האחרים, אולם קשה לומר כי הוא ביצע את העבירות לבדו והמשטרה לא עשתה כל פעולת חקירה לאיתורו של מי מהאחרים והבאתו לדין והסתפקה כאמור בקנס ומאסר על תנאי למרות שציינה בגזר הדין: "לא ניתן להתעלם מהתנהלותו אל מול השוטרים, אשר הובילה להתפרעות ולהפניית אלימות קשה כלפי השוטרים מצד חלק מחבריו של הנאשם, אשר ניסו לסייע לו ולמלטו מידי השוטרים", כתבה השופטת בגזר הדין.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת ג'ויה סקפה שפירא


עו"ד אורי קינן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות