כתב האישום חושף: כך גויס עובר אורח למרדף

במהלך מרדף משטרתי נגד גנב רכב, הסתייע אחד החוקרים בנהג שנקלע למקום על מנת שייסע בתפיסת החשוד. החשוד, 21 משועפט, עומד כעת לדין
גילי סיוון-כהן |
נהיגה במהירות מופרזת - ייצוג משפטי משרד עו"ד רוני ברוש
envato

מרדף מהסרטים אחר עצור שברח באזור לוד, כך נחשף בכתב אישום שהוגש לבית משפט השלום בתל אביב, נגד נאשם בגניבות רכב ואופנועים שניצל את טוב ליבו של החוקר ששחרר את אזיקי רגלו בשל פציעה והחוקר נאלץ לבקש מאזרח לרדוף אחריו ברכבו.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי יחידת התביעות של להב, מדובר בצעיר כבן 21, משועפט, אשר קשר עם מספר אנשים נוספים לפיו יגנבו כלי רכב ואופנועים משטחי מדינת ישראל ויעבירו אותם לשטחים. ב-4 אירועים שונים בחודש מאי הם גנבו את הרכבים ונתפסו במבצע יזום. לאחר המעצר, לפני כשבועיים, הועבר הנאשם למשרדי יחידת אתג״ר ובהמשך אותו היום הורה בית משפט השלום בראשון לציון על הארכת מעצרו של הנאשם.

למחרת היום, בשעות הבוקר, בעוד הנאשם עצור הוא הובא הוא לחקירה בבניין משרדי יחידת אתג״ר בקרית שדה התעופה, במהלך החקירה, הלין הנאשם בפני החוקר עוז על כאבים שחש ברגליו לאור כבילתו באזיקי רגליים. משהסתיימה החקירה, בצהריים, ביקש הנאשם מהחוקר לצאת לעשן סיגריה. החוקר נענה לבקשתו וליווה אותו אל מחוץ לחלקו האחורי של הבניין. או אז ביקש הנאשם מממנו לפתוח לו את אזיקי הרגליים, כדי שיוכל להניח נייר בין האזיק לרגל, מאחר שרגלו כאובה עם פצעים מדממים. החוקר שהבחין בפצעים על רגליו של הנאשם ופתח את האזיקים שכבלו אותן.

"סכנה לביטחון הציבור"

מיד עם פתיחת האזיקים, הנאשם לא חיכה רגע והחל בבריחה לכיוון אולם האירועים ״avenue״ שנמצא במתחם קריית שדה התעופה, והחוקר פתח במרדף אחריו. במהלך המרדף, הורה החוקר עוז לנאשם לעצור, אך הוא לא נשמע להוראותיו והמשיך במנוסתו. במעמד זה, נאלץ החוקר לעצור נהג ברכב שחלף במקום, נכנס לתוך רכבו והורה לו להמשיך בנסיעה לכיוון בריחתו של הנאשם, עד שלבסוף הצליח לשים ידו על הנאשם, בסיוע של פקח עירוני שעבר במקום, כבל את רגליו בשנית באזיקים והובילו חזרה אל בניין היחידה.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים צוין כי מסוכנותו של הנאשם אינה נוגעת לרכוש הציבור בלבד, אלא גם לשלום וביטחון הציבור בכללותו. "מדובר בנאשם שפעל בצוותא במטרה לבצע עבירות פליליות. על כך יש להוסיף כי מעשיו של המשיב מגלמים פוטנציאל סיכון בלתי מבוטל לביטחונם, שלמות גופם ולחיים של יתר המשתמשים בדרכים כאשר הוא ברכב המבצעי שהכיל בתוכו את האופנועים כשהוא מובל ומאובטח על ידי אחר שנוהג ברכב המבצעי. הנאשם ויתר שותפיו אדישים למחירים אותם נאלצים לשאת תושבי מדינת ישראל הן הכלכליים והן חלילה בגופם והכל על מנת להשיא רווחים קלים", נכתב בבקשה.


עו"ד אלון ארז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות