כשאופיו של הכלב עמד למבחן פלילי

סנגורו של נאשם בעבירות איומים ביקש להביא את כלבו של המתלונן כדי לעמוד על אופיו. הסיבה? ההגנה טוענת שבגלל אופיו הרע של בעל החיים אירע המקרה
רונן לוי |
הכלב נשך עוברת אורח - בעליו הורשע באי נקיטת זהירות
כלב מסוג בול טרייר (למצולם אין קשר לנאמר בידיעה) צילום: envato

מה שהחל בכתב אישום בגין איומים שהוגש נגד תושב מבשרת ציון בן 33, בעקבות ריב בין כלבים, המשיך בבקשה לא שגרתית של סנגור לבית המשפט להורות למתלונן להביא את כלבו לדיון על מנת שיעמדו על אופיו הרע של הכלב, הסתיים בימים האחרונים בחזרה של התביעה מכתב האישום וביטול כתב האישום על ידי בית המשפט.

על פי כתב האישום, בשעת לילה מאוחרת במגרש כדורסל במבשרת ציון, היה ריב בין כלבו של הנאשם לכלבו של המתלונן ובאותן הנסיבות איים הנאשם על המתלונן באומרו: "תסתלק מפה ואם תתקרב אלי עוד פעם אני אשבור לך את הפרצוף".

כעבור כמחצית השעה שלח הנאשם למתלונן הודעות טקסט עם תמונה של פצע בגוף הכלב ובה נכתב: "איך אתה חושב שאתה הולך לשלם על זהי.. אני יזיין לך את הפנים אם תתקרב אלי שוב.. שמור ממני מרחק.. ואני לא יזהיר אותך בפעם הבאה…".

בעקבות כך הוגש נגד כותב ההודעות כתב אישום בגין איומים, אולם אז הסנגור שייצג את הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית הגיש בקשה לא שגרתית לבית המשפט: הסנגור ביקש מבית המשפט להורות למתלונן להמציא את כלבו – הוא הכלב המתואר בכתב האישום – וזאת על מנת שיתאפשר לצדדים לעמוד על אופיו של הכלב על נטייתו לאלימות, תוקפנות ונשיכה ועל מידת האיום הנשקפת ממנו.

כלב תוקפני?

הסנגור הוסיף כי לשם הגנה על כלל הצדדים והנוכחים בדיון, יתבקש בית המשפט הנכבד להורות למשמר בתי המשפט לקבוע את סידורי הביטחון הנדרשים לשם הגנה מפני תוקפנות הכלב, וכן לחייב את בעל הכלב להביאו כשפיו חסום.

"ביסוד כתב האישום ניצב אירוע, ש"כוכביו" הם שני כלבים – כלבו של הנאשם וכלבו של המתלונן. כך, די בקריאה קלה של כתב האישום על מנת לעמוד על העובדה שאלמלא הכלבים, לא היו מתפתחים חילופי דברים כלשהם בין הנאשם למתלונן, הנה כי כן, ענייננו, ביסודו, ב"קרב כלבים", ברי אפוא, כי הכלבים, הם "גורם נדרש" בהליך", כתב הסנגור בבקשתו.

עוד הוסיף הסנגור: "לו ביסוד חילופי הדברים בין הנאשם למתלונן היה ניצב ריב בין בני אדם – ברי כי בני אדם אלו, שביסוד המריבה, היו גורמים משמעותיים בהליך, והיה מקום להעידם. מטעמים מובנים אין בנמצא אפשרות להעיד כלב, אך היעדר אפשרות להעידו אינה מפחיתה או שוללת את חשיבות הכלב להליך… מידת תוקפנותו של הכלב יש בה להעיד על מידת המאוימות של הנאשם, על תגובתו ועוד ועוד. הגע בעצמך, לו ביסוד האירוע ניצבים היו רובוטים שביצעו תקיפה – וכי לא היה מקום להביאם על מנת לעמוד על טיב התקיפה, מידת האיום הנשקף ממנה".

לאחר בקשת הסנגור, החליטה כאמור התביעה בשבוע שעבר לחזור בה מכתב האישום והשופטת שרון לארי בבלי, הורתה על ביטול כתב האישום.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת שרון לארי בבלי


עו"ד יניב זוסמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות