העליון החמיר בעונשן של שתי גננות מתעללות

סאוסן ושורוק קסיס, אם ובתה, שהורשעו בהתעללות ותקיפה של 9 פעוטות במסגרת עבודתן במעון יום ביישוב פסוטה. מאסרן הוחמר בשל הצורך "בהרתעת הרבים"
גילי סיוון-כהן |
לא ברור מה העירייה יכלה לעשות. אילוסטרציה shutterstock
גן ילדים. אילוסטרציה shutterstock

בית המשפט העליון החמיר את תקופת המאסר שנגזרה על סאוסן ושורוק קסיס, אם ובתה, שהורשעו בהתעללות ותקיפה של 9 פעוטות במסגרת עבודתן במעון יום ביישוב פסוטה.

בעקבות הערעור, הוחמר עונשה של סאוסן מחמש שנות מאסר וחצי, ל-6.9 שנות מאסר, ואילו עונשה של שורוק הוחמר מחמש שנות מאסר וחצי, ל-7.6 שנות מאסר.

כזכור, במרץ 2022, הרשיע בית המשפט המחוזי בחיפה את סאוסן ושורוק קסיס, אם וביתה ששימשו כגננות במעון היום, בביצוע עבירות התעללות ותקיפה של פעוטות במעון.

בהכרעת הדין נקבע כי הנאשמות הניפו פעוטות באוויר והטיחו אותם, היכו אותם בגופם ובראשם, לעיתים באגרופים ובבעיטות או באמצעות צעצוע, טלטלו את הקטינים, משכו בשיערם הושיבו את הפעוטות בכח ועוד.

בנוסף נקבע כי מלבד המעשים הפיזיים, השתיים התעללו נפשית בפעוטות בעצם כך שהשליטו אווירה קשה, אלימה ומפחידה במעון.

מכת מדינה

במסגרת הערעור שהגישה המדינה נטען כי ענישה זו אינה מבטאת את מלוא חומרת מעשיהן לאור ריבוי מקרי ההתעללות וכן את הנזקים הפיזיים, הרגשים והתפתחותיים שגרמו הנאשמות במעשיהן לפעוטות ובני משפחותיהם.

כמו כן, נטען כי בית המשפט לא נתן משקל מספק לפגיעה שמייצר מקרה שכזה בתחושת הביטחון של הציבור, נוכח התלות של ההורים והפעוטות בגורם המטפל ולצורך בהרתעת הרבים מפני ביצוע מעשים שכאלה.

הרכב שופטי בית המשפט העליון בראשות השופט נעם סולברג, קיבל טענות המדינה וקבע כי "נוכח מקרי הפגיעה בפעוטות הרבים הפושים כנגע במקומותינו, אכן, כדרישת המחוקק, יש צורך בהרתעת הרבים.. ורובצת לפתחנו החובה למגר תופעה זו… אין מנוס מענישה מחמירה וכואבת על מנת שביצוע עבירות כגון דא לא יהיה כדאי".

בית המשפט ציין גם את העובדה כי הפרשה לא הייתה נחשפת אלמלא ערנותה של אמו של אחד הפעוטות, אשר חשה מאז כניסתו למעון כי הדברים אינם כשורה. האם פעלה "בתושייה, באומץ בחרף לחצים…רק לאחר שהסרטונים הקשים נחשפו לעיני כל זכתה לתמיכה".


לצפייה ודירוג כבוד השופט נעם סולברג


עו"ד חאלד סולחי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות