תקף קשישה בביתה – נידון ל-4 שנות מאסר

ביהמ"ש המחוזי בב"ש גזר את העונש על ויקטור יליזרוב שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בתקיפת האישה, כבת 80, בצורה אכזרית וללא כל סיבה
גילי סיוון-כהן |
היכה עובד ניקיון: אילוסטרציה של אגרוף
אילוסטרציה

שופט בית משפט המחוזי בבאר שבע, יואב עטר, גזר 4 שנות מאסר על ויקטור יליזרוב שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בתקיפת קשישה בת 82 לאחר שהגיעה לביתה והיכה אותה באכזריות ללא כל סיבה והמשיך במעשיו גם לאחר בוא השוטרים.

כתב האישום המתוקן גולל מסכת מעשים מעוררת אימה, ומתאר מעין סרט אימה שחוותה המתלוננת באישון ליל על ידי זר שהקיש על דלת ביתה. לא ניתן להפריז בתחושות האימה והפחד שבהכרח אפפו את המתלוננת, קשישה כבת 82 בעת ביצוע המעשים, המתגוררת עם בעלה הנכה המרותק למיטתו, אשר בחצות הליל שומעת דפיקות חזקות על דלת ביתה, פותחת את הדלת ומיד, ללא כל סיבה נראית לעין וללא כל אזהרה, מותקפת באופן אכזרי ביותר על ידי אדם זר שהגיע כך סתם, בחצות הליל אל דלת ביתה.

השופט עטר ציין בגזר הדין כי הלב נכמר למראה החבלות שתועדו בתמונות הצבעוניות על גופה של אותה קשישה והלב נכמר לא פחות במהלך הצפייה בסרטון מצלמת הגוף של השוטר שהגיע למקום האירוע.

"העובדה שהנאשם, לאחר שהשוטר הגיע למקום וכיוון את האקדח, לא רק שלא נרתע והמשיך תחילה במעשיו, אלא אף ניסה לגרור את הקשישה לתוך הדירה ולהגיף את הדלת בפני השוטר דומה כי מדברת בעד עצמה ואין אלא להודות על כך שהשוטר הצליח למנוע את סגירת הדלת, ולסכל המשך הפגיעה במתלוננת, תוך שרק לאחר מכן הרים הנאשם את ידיו והשליך את הסכין בעקבות פעולות השוטר", נכתב בגזר הדין.

 

"מסר חד לציבור"

המאשימה עתרה לקביעת מתחם עונש הנע בין 36 חודשי מאסר בפועל לבין 60 חודשי מאסר בפועל. לצד מאסר על תנאי, פיצוי לכל אחד מקורבנות העבירה וקנס. ב"כ הנאשם עתר לקביעת מתחם עונש הנע בין 6 חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות לבין 24 חודשי מאסר בפועל וביקש לגזור את דינו של הנאשם ברף התחתון של המתחם, דהיינו 6 חודשי מאסר בפועל בניכוי ימי מעצרו.

במעמד הצגת ההסדר הוברר כי נפגעי העבירה מתנגדים להסדר הטיעון ואף עתרו לבית המשפט העליון כנגד הסדר הטיעון אולם העתירה נדחתה תוך שבית המשפט העליון ציין כי: "…יובהר כי אין באמור כדי להביע כל עמדה לגבי הסדר הטיעון לגופו. בית המשפט הדן בתיק יבחן את הסדר הטיעון ויחליט אם יש לאשרו או לדחותו, בהתאם למיטב שיקול דעתו".

בית המשפט קבע כי מקום בו האלימות בחברה הישראלית הולכת וגואה, הרי שבגדר שיקולי הענישה בתוך המתחם יש לתת גם משקל לשיקולי הרתעת הרבים, על מנת להעביר מסר חד לציבור לפיו לא ניתן להשלים עוד עם התגברות האלימות בחברה וכי מי שנוקט באלימות יישא במחיר משמעותי בשל מעשיו. גזירת הדין אינה נובעת רק מסעיפי העבירות בהן הורשע הנאשם אלא גם מנסיבות המקרה הפרטניות. על העונש לאזן את מכלול השיקולים ובין השאר מהווה נגזרת של העבירות בהן הורשע הנאשם לאחר תיקון כתב האישום.

לקולת הנאשם נתן בית המשפט משקל להודאתו המגלמת נטילת אחריות לצד חסכון בזמן שיפוטי ולכך שהנאשם נעדר הרשעות קודמות. בהודאתו חסך מנפגעי העבירה את הכורח לחוות מחדש את האירוע על דוכן העדים ולעמוד בחקירה נגדית.


לצפייה ודירוג כבוד השופט יואב עטר


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות