העונש על ניסיון העוקץ של הביטוח? 4 חודשי עבודות שירות

נהג מונית הורשע כי נסע עם משפחתו לשטחים כדי ש"שיגנבו" את רכבו בניסיון לקבל את כספי הביטוח. התרמית נחשפה והוא נותר ללא מונית, ללא הכסף ועם תיק פלילי
דניאל בן חמו |
מונית, צילום ארכיון: פלאש 90

יוקר המחיה גורם לאנשים לעשות דברים נואשים, תושב השפלה נסע עם אשתו ובתו לשטחים כדי ש'יגנבו' את מוניתו והוא יגרוף את כספי הביטוח בסך כ-300 אלף שקלים, בסופו של דבר ניסיון התרמית התגלה, הוא נותר ללא המונית וללא 300 אלף שקלים ובאחרונה בית המשפט גזר עליו 4 חודשי עבודות שירות ו-2,500 שקלים קנס.

על פי כתב האישום, חתם הנאשם על הסכם לרכישת מונית מסוג מרצדס שוויה הוערך בכ-280 אלף שקלים.

על פי ההסכם, תמורת המונית תשולם בתשלומים חודשיים למשך תקופה של 5 שנים שבסופה תועבר לנאשם בעלות במונית.

כאשר המצב הכלכלי נהיה קשה, נסע הנאשם יחד עם גרושתו ובתו במונית למחסום חשמונאים ועברו דרכו לשטחי הרשות הפלסטינאית, שם נפגשו עם מכר של הנאשם.

הנאשם, בתו, גרושתו והמכר נסעו לבית העסק של המכר בכפר נעלין והנאשם חנה את המונית בכניסה לבית העסק לאחר שהותיר את מפתחות המונית ברכב.

זמן קצר לאחר מכן נעלמה המונית מחניית העסק והמכר הסיע את הנאשם, גרושתו ובתו אל המחסום.

בהגיעם למחסום טען הנאשם בפני השוטרים המוצבים במחסום כי המונית נשדדה וזאת על מנת שהחברה תהיה זכאית לתמלוגי הביטוח ואילו הוא יהיה פטור מהמשך עמידה בתנאי ההסכם.

הבת והגרושה, אשר סברו שהרכב נגנב, טענו אף הן בפני השוטרים במחסום שהם נשדדו וזאת לבקשת הנאשם.

לשקר יש רגליים

בשלב זה הדיווח נהיה יותר דרמטי כאשר הנאשם ובנות משפחתו מסרו לשוטרים שהוזעקו למקום מידע כוזב לפיו בעודם נוסעים במונית בכביש 446 שדדו מהם רעולי פנים חמושים בסכינים את המונית, תוך שימוש בכוח.

הבת טענה בכזב כי אחד השודדים הכה במכת אגרוף בפניה ואף הצביעה על חבלה בשפתיה שנגרמה לכאורה כתוצאה מהמכה.

בהמשך לכך, פונו הנאשם ובנות משפחתו מהמחסום בניידת טיפול נמרץ לבית החולים לצורך קבלת טיפול רפואי, בשל הטענות הכוזבות בנוגע למצבם הרפואי שנגרם לטענתם בשל אירוע השוד.

בבית החולים שוב מסרו השלושה את הגרסה הכוזבת לצוות הרפואי שטיפל בהם.

אך השקר התגלה על ידי חברת הביטוח והיא דחתה את התביעה ואף הוגשה נגד הנאשם תלונה במשטרה וכתב אישום בו הורשע בביצוע עבירות של מתן ידיעות כוזבות וניסיון לקבלת דבר במרמה.

הסנגור התמקד בטיעוניו בנסיבות שהביאו את הנאשם לביצוע העבירות והדגיש כי המטרה בביצוען הייתה סגירת החוב לחברה ולא מדובר בכספים שנועדו למותרות.. נטען כי במועד הרלוונטי היה נתון הנאשם במצוקה כספית ובנוסף לכך עבר משבר בחיי הנישואין.

כמו כן, בעקבות המקרה הבת, נקלעה למצב נפשי לא פשוט. השופטת קרן וקסלר ציינה בגזר הדין הנאשם ביצע את המעשים לאחר תכנון מוקדם, תוך שהוא מסבך בעבירות גם את בתו ואת גרושתו, שבפניהן לא חשף את התמונה כולה.

עדות על שוד אלים

"חומרה יתרה רואה אני במסירת דיווח השווא לשוטרים לפיו הרכב נשדד תוך שימוש באלימות, אשר הביא הזעקת ניידת טיפול נמרץ למקום על מנת שתפנה את הנאשם ובנות משפחתו לבית החולים ובכך גם נמנעה הגעת הניידת למקום אחר שבו נדרשת", כתבה השופטת וקסלר בגזר הדין.

עוד הוסיפה השופטת: "לנאשם היו הזדמנויות רבות לחזור בו מהדיווח הכוזב, אך הוא שב וחזר על שקריו הן בפני השוטרים במחסום, הן בפני הצוות הרפואי, הן בתחנת המשטרה והן במסגרת שתי חקירות של חברת הביטוח, כל זאת על מנת להשיא רווח כספי".


עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות