"טכנאי המזגנים" שפגע בקשישות נידון ל-45 חודשי מאסר

בר עובד, כבן 40, נאשם כי התחזה לאיש מקצוע וגנב מקורבנותיו אלפי שקלים. בטרם נגזר עונשו אמר: "אני לא כמו שאתם מתארים אותי, אני מצטער ומתחרט"
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

"המעשים האלו גרמו לקשישות לאבד אמון בבני אדם", כך אמרה התובעת המשטרתית רגע לפני שבית המשפט גזר 45 חודשי מאסר על בר עובד, בשנות ה-40 לחייו שהתחזה לטכנאי מזגנים וגנב מקשישות אלפי שקלים.

השופט עודד מורנו קבע כי הנזק הכלכלי שנגרם הוא לא חזות הכל יש גם דברים מעבר לכך.

על פי כתב האישום בו הורשע בר עובד, בחודש אוגוסט האחרון, הוא היה מוצא קורבנות בדרך כלל נשים מבוגרות וקשישות, והיה פוגש אותן כשהן בדרכן לביתן עם סלי קניות כבדים והוא הג'נטלמן שהציע להן עזרה בסחיבת הסלים. גם שחלקן סירבו הוא הצליח לשכנע אותן.

במקרה אחד, הוא נסע עם הקורבן באוטובוס עד ביתה ולאחר שהגיעו לבית הציג עצמו כטכנאי מזגנים וביקש כוס מים.

או אז נטל את ארנקה אשר הכיל 2,000 שקלים ועוד משך אלפי שקלים מהכספומט באמצעות כרטיס האשראי שלה.

במקרה אחר הוא פנה לאישה בת 71, ועזר לה עם סל הקניות וממנה גנב את הארנק ואלפי שקלים. כך גם עשה לשתי נשים נוספות בנות 77 אשר עזר להם לסחוב את סלי הקניות לביתן וכשהן לא שמו לב גנב את ארנק.

במקרה האחרון בו הורשע, אישה בת 84 סירבה לקבל ממנו עזרה, אולם הוא התעקש עד אשר היא נאותה לקבל את עזרתו.

בהגיעם לביתה נכנס הנאשם לתוך הבית, סיפר שעובד כטכנאי מזגנים ובשיפוצים.

באותן נסיבות ביקשה האישה שיעשה עבורה עבודת שיפוצים והראתה לו את המקום וכאשר היא הלכה להביא מטלית נטל עובד שתי טבעות זהב עם יהלומים ונעלם מהדירה.

"אני לא מתחזה"

נציגת יחידת התביעות של המשטרה, אמרה בטיעונים לעונש, כי מדובר באחד מהתיקים היותר חמורים עם המעשים היותר מכוערים שנעשו.

"מדובר באירועים שהם מתמשכים. בכל נקודת זמן בית המשפט יראה שהנאשם יכל לחזור בו ממעשיו, לגלות טיפה של רחמנות כלפי אותן קשישות, מפנה לתכנון המוקדם והמוקפד של הנאשם, לעובדה כי בחר מתלוננות ספציפיות שהיוו בעברו טרף קל… המדובר במתלוננות קשישות שכל מה שהן ביקשו ממני להעביר שהמעשים האלו גרמו להם לאבד אמון בבני אדם", אמרה נציגת המשטרה שהוסיפה כי לחובתו של עובד 6 הרשעות קודמות בלא פחות מ-24 תיקי משטרה שעניינם ריבוי עבירות רכוש, עבירות אלימות, הרשעה אחרונה בגין שוד והפרת הוראה חוקית, החזקת סכין ועוד עבירות.

עובד עצמו אמר לפני גזר הדין: "אני רוצה לתקן את התובעת שהיא קוראת לי מתחזה… אני מביע צער וחרטה על המקרה, אני לא כמו שאתם מתארים אותי, ואני מבקש את מידת הרחמים".

השופט מורנו ציין כי מדובר בתיק חמור ועיקר חומרת התיק באה לידי ביטוי בכך שהנאשם בחר אוכלוסייה חלשה, היא אוכלוסיית הקשישים, ארב לה בתחנות אוטובוס, כספומטים, חנויות, ברחוב ופגע בכל אחד מהמתלוננות, גם מבחינה כספית וגם בתחושת הביטחון של אותו קשיש, כך שאדם זר אשר ניגש אליו ברחוב והציע את עזרתו, נכנס בסופו של דבר גם לביתו וגונב את כספו ורכושו.

"הנאשם פעם אחר פעם, למרות שמרצה עונשי מאסר ממושכים של שנים, לאחר שחרורו חוזר לסורו וממשיך לבצע עבירות אשר פוגעות בציבור הרחב… כשבית המשפט עומד על הפרמטרים הקבועים, טרם הוא לוקח בחשבון את הפגיעה של העונש בנאשם, העדר פיצוי כספי למתלוננים טרם מתן גזר הדין, כך שהכספים נלקחו ולא הושבו להם, ובהקשר זה חרטה שמתבצעת גם במעשים ולא רק בדיבורים", כתב השופט מורנו שפרט לעונש המאסר הורה לעובד לשלם למתלוננות ביחד פיצוי בסך 22,500 שקלים.


לצפייה ודירוג כבוד השופט עודד מורנו


עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות